כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפנות בוקר (ראשון) יעדים שונים בצפון הרצועה בתגובה לירי המתמשך, לאחר שנורו לעבר שטחי ישראל עשר רקטות בארבעה ימים. מדובר צה"ל נמסר כי בין היעדים שהותקפו היו תשתיות תת קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס, וכן מבנה המשמש כחדר מבצעי.

התקיפות מגיעות בתגובה לאזעקת צבע אדום נשמעה הערב בעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד, ומהמועצה האזורית שער הנגב נמסר כי אותרה נפילה אחת בשטח המועצה. חברי הכנסת של כחול לבן ביקרו בנחל עוז ונפגשו עם התושבים בזמן שנשמעה אזעקת צבע אדום.

כמו כן, בתגובה לירי מהרצועה וכן להפרחת בלוני התבערה לתוך שטחי ישראל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב כי תופסק כניסת המלט לרצועה עזה וכן יוגבלו ויקוצצו היתרי הכניסה לסוחרים מעזה לשטחי ישראל. 

מוקדם יותר היום, חבלני משטרת ישראל הוזעקו בעקבות בלונים חשודים שאותרו באיזור אשכול, זאת לאחר שצרור נוסף נמצא מוקדם יותר היום סמוך לשדרות. כוחות משטרה הוזעקו בעקבות הדיווחים אודות בלונים שנחתו באיזור ואליהם מחובר חפץ חשוד. למקום נחיתת הבלונים הוזעק גם חבלן המשטרה והשטח נסגר עד לסיום טיפול זהיר ומקצועי שיסיר את הסיכון מהחפץ. 

כזכור, ביום חמישי, סמוך לחצות, שוגרו שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות, ואילו השלישית התפוצצה בשטח פתוח באזור שדרות. חלקי מיירט שנפלו ליד מכללת ספיר סמוך לשדרות גרמו לשריפה קטנה במוסד החינוכי.

כמו כן, פעוטה בת שלושה שבועות ואמה, תושבות שדרות, נחבלו באורח קל-בינוני, כשמעדו בדרכן לחדר המוגן. אמה של התינוקת סיפרה: "יש לנו שלושה ילדים ולא ידעתי את מי לקחת קודם. תפסתי את התינוקת ורצנו במדרגות למטה. החלקתי עם הילדה בידיים. היא לא נשמטה לי מהידיים, אבל שתינו קיבלנו מכה בראש. ניסינו להעיר את הילד הבכור, בן ה-6, וכשהוא לא התעורר אני הרמתי את הקטנה ובעלי הרים את האמצעית. קשה יותר להתמודד כיום עם המצב, עם שלושה ילדים. לצערי, זו מציאות קשה בה אנו חיים. ממש טראומה. גם בני הגדול שהוא בסך הכל ילד סובל מחרדות".

האם נפצעה באורח קל, ואילו הפעוטה נפצעה באורח בינוני. בינתיים, בשבת חל שיפור במצבה של התינוקת בת השלושה שבועות משדרות, שפונתה ביום חמישי בלילה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר האזעקה בשדרות. כעת מצבה מוגדר קל. ד"ר מיקי גידון, מנהל היחידה הנוירוכירורגית לילדים בבית החולים סורוקה, אמר כי "התינוקת סובלת מחבלה בראשה. לאחר סדרת בדיקות היא אושפזה והיא אמורה לעבור סדרת בדיקות נוספות כדי לעמוד במדויק על מצבה".