איש העסקים נוחי דנקנר שוחרר הבוקר (ראשון) ממאסרו בכלא ניצן ברמלה. דנקנר שוחרר ביום חמישי על ידי ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר, בהתנייה כי מדובר בשחרור מנהלי, וביום שישי לא שוחרר לביתו מכיוון שבספירה התברר כי מניינם של האסירים קטן מ-14 אלף.

כזכור, ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר, בשבתה בכלא מעשיהו, הודיעה ביום חמישי כי היא מאשרת את בקשתו של דנקנר לשחרור מוקדם. "בתום דיונים ארוכים, הוחלט כי נסכים לבקשה ונורה על שחרורו המוקדם של האסיר, בתנאי שימלא את תנאי השחרור" כתבה הוועדה בפתח ההחלטה.

"מבחינת הנימוקים להחלטה, ראשית נציג את הטיעון בדבר תרומתו של האסיר לחברה, עברו הנקי וכן העובדה כי זכה לחנינת נשיא המדינה ולקיצור עונש בוועדת שחרורים. בחודשים האחרונים עבר האסיר תקופה קשה כאשר נפתח נגדו תיק חקירה במהלך מאסרו. על כן, הוא הועבר מכלא מעשיהו לבית מעצר ניצן, וחופשותיו הופסקו. בסופו של יום, הוחלט כי יש מקום לסגור את תיק החקירה ואין בו כדי להפריע לשחרור מוקדם, מה שהוביל אותנו להחלטה הנוכחית", כך לפי לשון ההודעה. 

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני

תנאי השחרור של דנקנר כוללים בין היתר התנדבות בארגון "עזרה למרפא" באופן שבועי, מעצר בית משעות הערב ועד שעות הבוקר המוקדמות באופן יומיומי, וכן השתתפות קבועה בתכנית שיקום.

ההודעה על שחרורו של דנקנר מגיעה לאחר שפרקליטות מחוז מרכז הודיעה מוקדם יותר היום לוועדת השחרורים שבכלא מעשיהו כי היא אינה מתנגדת לשחרורו המוקדם של נוחי דנקנר. זאת לאחר שלפיהם נלמדה חוות דעת חיוביות ביותר שנתנו בעניינו על ידי שב״ס.

חוות הדעת החיובית של שירות בתי הסוהר גובתה על ידי חוות דעת טיפוליות של גורמים מקצועיים שבאו במגע עם דנקנר במסגרת הליך השיקום, שמלמדות על הליך טיפולי משמעותי שעבר דנקנר בין כותלי הכלא. במהלך הטיפול, כך נכתב בהודעת הפרקליטות, הביע חרטה דנקנר חרטה ולקח אחריות מלאה על המעשים שביצע ובגינם הורשע.
 
הפרקליטות נתנה משקל לתוכנית השיקום שעבר דנקנר, כמו גם למצבו הרפואי, ולאינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצה את עונשו ועמד בכל הפרמטרים הקבועים בחוק. בנוסף, ציינה הפרקליטות כי בחנה באופן יסודי את תיק החקירה שנסגר ואין בו עילה למניעת שחרורו המוקדם.