עשרה ימים לאחר שחזרה מסין: תושבת רמת הגולן כבת 55 הגיעה היום (ראשון) למרכז הרפואי פדה פוריה, ונבדק החשד לפיו היא חולה בנגיף הקורונה. ד״ר היבה אבו זיאד, מנהלת היחידה למניעת זיהומים דיווחה כי מדובר בתסמינים קלים, וכי בהגיעה למקום ננקטו כל הצעדים הנדרשים לפי הנחיות משרד הבריאות. עוד נמסר כי "נשלחו בדיקות למעבדה הוירטלוגית המרכזית בביה״ח שיבא".

מוקדם יותר היום, ישראלי ששב מביקור בסין לפני מספר ימים פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה באמצעות אמבולנס, כשהוא חש ברע וסובל מתסמינים שונים. עם הגעתו, הוא הועבר לבידוד ראשוני והבדיקות שנלקחו לו, יועברו למעבדה בבית החולים איכילוב. הדיווח מתפרסם לאחר סוף שבוע מתוח, ומלא באירועים הקשורים לוירוס המסוכן.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "אני קורא לאלה שחזרו מסין בתקופה האחרונה להקפיד להשאר בבידוד בבית. לכולנו יש אחריות על בריאות הציבור ועל כולם לוקחת חלק במאמץ למניעת התפשטות הנגיף, כדי להגן על בריאות הציבור".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ״לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה, בלשכת רה"מ בירושלים. "ההיערכות שלנו תכלול את כל הזרועות של הממשל הישראלי. המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ - אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע - אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם", אמר נתניהו, "אני חייב להגיד שזה בלתי נמנע, אף על פי שממשלת סין עשתה כאן מאמצים כבירים". הוא הוסיף: "אני רוצה להביע הערכה בשם ממשלת ישראל למאמץ של סין כדי למנוע את התפשטות הווירוס הזה, אבל ההתפשטות הזאת היא כנראה בלתי נמנעת במובן הזה שנצטרך לטפל בה בהקדם".

"כיוון שאנחנו מעריכים שהנגיף יגיע, נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים, נסביר לאזרחי ישראל בדיוק מה נדרש מהם. סגרנו את המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים להגעה מסין, זה זמני", הדגיש נתניהו, "אנחנו מעדכנים גם את הרש"פ בכל הצעדים המניעתיים ובריאות הציבור שהם צריכים לקחת בחשבון גם כן". הוא טען כי ישנו קיצוץ חד בבירוקרטיה לשם כך. "בדברים הנדרשים כאן להגנה על בריאות הציבור לא תהיה בירוקרטיה, ותהיה סמכות אחת וזה ראש המל"ל שיחליט בין המשרדים השונים", הוסיף.

"אני מבהיר שמדינת ישראל כרגע הקדימה את העולם בהרבה דברים, גם בטיפול בנושא הזה ואנחנו מתכוונים להקדים בדבר נוסף - אני הנחיתי את המכון הביולוגי ומשרד הבריאות לפעול ליצירת חיסון לנגיף וכן להקים מפעל חיסונים. יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו - גם כאן ישראל תקדים את העולם", סיכם.