פותחים חזית מול ארה"ב: דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר היום (ראשון) כי "תוכנית השלום של טראמפ סותרת מספר החלטות של האו"ם". הבכיר הרוסי צוטט בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, כשהוא מטיל ספק בכדאיות התוכנית. עוד אמר פסקוב: "אנחנו רואים את התגובה מצד הפלסטינים וגם של כמה ממדינות ערב שהודיעו על התנגדותם לתוכנית. זה כמובן גורם לנו לחשוב על עצם כדאיותה". 

מוקדם יותר היום, ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של טראמפ, מי שהיה מאדריכלי עסקת המאה, התייחס אליה בראיון בתקשורת המצרית. "על הפלסטינים ללמוד את התוכנית, להתייעץ עם הידידים והשכנים מהמדינות (הערביות) ואז לבוא לשולחן המשא ומתן ולשבת עם הישראלים", אמר בשיחה עם ערוץ MBC המצרי, "רבים אומרים שהרשות הפלסטינית לא עשתה שום עסקה זה תקופה ארוכה מאחר והם מקבלים מיליארדי דולרים של סיוע והם עשירים. אז מדוע שיעשו עסקאות? הנשיא שדואג לעמו ירוץ לעבר שולחן המשא ומתן, יישב עליו ויגיד את הדברים שהוא רוצה להזיז".

"עסקת המאה מבקשת לבלום את התרחבות ההתנחלויות, כדי לאפשר היתכנות של מדינה פלסטינית", הסביר בשיחה עם עמאר אדיב, עיתונאי שנחשב מקורב לנשיא המצרי, "המפה המצורפת לתוכנית היא לא מפה מדעית. "אם הפלסטינים לא אוהבים היכן ששורטט הקו, שיבואו ויגידו לנו היכן הם רוצים לשרטט אותו". בהמשך דבריו הוא תקף את ההנהגה הפלסטינית: "יש לה רקורד של 20 שנים של החמצת הזדמנויות. בעסק שלי, כשמישהו מנסה לעשות עסקה במשך 20 שנים ונכשל, מחליפים אותו במישהו אחר". לדבריו, "העבודה על עסקת המאה נעשתה בשיתוף פעולה עם הנשיא המצרי ומנהיגי מדינות ערב, וזהו הדבר שהביא להפסקת הקיצוניות ועצירת הג'יהאדיסטים והקיצוניים".