כוכבת הנוער אנה זק (18) מורגלת בראיונות, אך רק שאלה אחת, על סערת "שיר הפרחה" שפרצה בעקבות השמטת המילה "פרחה" בגרסה שהיא שרה בפסטיגל, גורמת לה לאבד את המילים. "אין לי מושג מה עפרה חזה הייתה אומרת על זה", משיבה זק לשאלתי. "כשזה התפוצץ הייתי בהלם. פתאום זה נהיה סיפור מאוד גדול".


כזכור, רבים התקוממו על השמטת המילה המרכזית מהשיר, שיצא במקור ב־1979 בסרט "שלאגר", והפך נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית. הורדת המילה עוררה סערה לא פחות גדולה מזו שהוא עורר עם יציאתו לפני 40 שנה. "וואו, זו הייתה סערה מאוד גדולה", היא אומרת עכשיו, כשזה מאחוריה. "המון אנשים דיברו על זה, אבל בסופו של דבר זו לא הייתה החלטה שלי. קיבלתי שיר, אמרו לי את המילים והמנגינה, והקלטתי אותו בלי לשאול יותר מדי שאלות. לא הייתי חלק מהדרמה הזו. הגעתי לפסטיגל, התרגשתי, נתנו לי נאמבר. לא חשבתי על זה יותר מדי".


הבנת למה אנשים התעצבנו?
"כן. קראתי והבנתי את כל הדעות. על כל דבר יכולה להיות ביקורת. אני חושבת שהפסטיגל זאת הפקה מספיק גדולה כדי לקבל את ההחלטה הנכונה".


בדיעבד, את חושבת שהיה נכון להוריד את המילה פרחה?
"אני לא יודעת. אני חושבת שהוא היה טוב עם המילה 'פרחה' ובלי המילה 'פרחה'".


זק הפכה בשנים האחרונות לאחת מכוכבות הנוער הכי גדולות שצמחו כאן. אחרי שהשתתפה בגיל 13 בריאליטי לילדים "הבנים והבנות", החלה זק לצבור אינספור עוקבים ברשתות החברתיות, ואף פרצה את גבולות ישראל עם מיליוני עוקבים מסביב לגלובוס. השתתפותה בריאליטי "להיות זמרת" חשפה אותה גם לקהל בוגר יותר והיוותה יריית פתיחה לקריירה המוזיקלית שלה, שכללה עד היום שמונה שירים באנגלית, שעד כה צברו ביחד 32 מיליון צפיות(!).

כעת היא משיקה את השיר הראשון שלה בעברית – "בלוק". "את הסינגל הפיקו ג'ורדי ורון ביטון, והוא על זוגיות שחוויתי", היא אומרת. "אני חושבת שהוא השיר הכי מוצלח שלי. השיר הוא בסגנון חדש לי – טראפ. תמיד חלמתי לעשות משהו כזה. און רפאלי הצטלם לקליפ, הוא היה מדהים, הכי חמוד בעולם ומקצועי. היה כיף על הסט ואני חושבת שזה מאוד חשוב, כי רואים בקליפ את החיבור".

איך היה לשיר בעברית?
"אני אוהבת לשיר בעברית. פשוט התחלתי עם אנגלית כי רציתי לפנות לקהל גם במדינות אחרות. עכשיו החלטתי לעשות שיר בעברית, שיהיה משהו למדינה שלנו".


לא חוששת ששיר שלך בעברית יצבור פחות צפיות משירייך באנגלית?
"אפילו לא חשבתי על זה. זה תמיד מלחיץ אם שיר יצליח או לא. תמיד יש חשש, כי אתה יוצר משהו שגם אתה וגם הסובבים אותך נורא מתחברים אליו, אבל אי אפשר לדעת איך הקהל יקבל אותו. עבדתי ימים ולילות, הקלטות, צילומים. זה יהיה מלחיץ אם זה לא יצליח. אתה רוצה שהקהל יאהב, ואם הוא לא יאהב זה עצוב. מין לחץ קטן כזה בפנים, אבל אני מאמינה בשיר וחושבת שזה משדר החוצה".


נסי לתאר איך השיר מבוסס על מערכת יחסים שלך?
"עבדתי עם ג'ורדי ורון ביטון באולפן, וראיתי שהם יושבים וכותבים מילים. הסתכלתי על הבית הראשון וישר אמרתי: 'זה בול מה שקרה לי וזה הסיפור שלי', ופשוט המשכנו לכתוב ולכתוב, ונורא התחברתי לזה. הייתי בזוגיות שנגמרה בגלל שזה פשוט לא הסתדר. הרבה אנשים עברו את זה ויכולים להזדהות. היה חשוב לי להעביר מסר שגם אחרי פרידה אפשר להמשיך. הכול טוב וזה לא סוף העולם".