נגיף הקורונה הביא למותם של למעלה מ-300 בני אדם בסין ולמחלתם של כ-14 וחצי אלף אחרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון חירום רב משתתפים בנושא ההערכות הלאומית סביב הוירוס הקטלני, כדי לנסות למנוע את הגעתו לישראל. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו התארח היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס להכנות העולמיות לקראת תרחישים בהם וירוס הקורונה יתפשט ברחבי העולם.

"זו הפעם החמישית בעשור האחרון שמכריזים על מצב חירום עולמי, היו כבר הכרזות סביב האבולה והזיקה. זה משהו שקורה כל שנתיים בממוצע, ועדיין בארגון הבריאות העולמי מוטרדים מאוד מהתפשטות הנגיף בתוך סין", סיפר פרופ' גרוטו, והתייחס לשיעור התמותה מהמחלה. "מתוך 1,000 חולים שידבקו - 30 עלולים למות". לדבריו, ההדבקה הרבה יותר קלה לעומת מחלות אחרות. "טיפות מגיעות ממי שמתעטש או משתעל ועלולות להדביק רבים בסביבתו. אפשר להגיד שזו הדבקה דרך האוויר".

בהמשך התייחס הפרופ' לשמועות סביב המחלה, ואמר כי "אני חושב שמדובר בניסיון לייצר פייק ניוז. עובדים ברצינות במטרה לפתח חיסון לקורונה, וככל שהחומרה תהיה יותר גדולה ימהרו לתת אותו לציבור מבלי לנסות ולחקור את תופעות הלוואי של החיסון. קשה לדעת מה יהיה, ואם לא נייצר חיסון כזה אצלנו אני לא בטוח שנהיה בין המדינות הראשונות שיקבלו חיסון כזה".  פרופ' גרוטו ציין כי "גם עם האבולה, מחלה קטלנית, פיתחו את החיסון במהירות, מבלי לעבור את כל השלבים הרגילים".

כשנשאל פרופ' גרוטו על התנהלותה של מדינת ישראל סביב הנגיף אמר הפרופ' שכרגע מאפשרים רק לאזרחים ישראלים שהגיעו מסין להיכנס לארץ. "בסופו של יום מה שחשוב זה שאם אזרח ישראלי חוזר מסין ומפתח חום כדאי שיפנה לבדיקה. מעבר לזה ההמלצה היא שישבו בבית, ושבני משפחתו יצמצמו את המגע איתו כמה שרק אפשר".

לסיום התייחס פרופ' גרוטו לטרנד המסיכות על הפנים, ואמר כי הן לא בהכרח יעילות.  לדבריו יש להחליף את המסיכה כל שעתיים בערך, ןלזכור כי הנגיף "יכול לעבור גם במגע, ולכן חשוב מאוד להקפיד על היגיינה ולשטוף ידיים".