על רקע הודעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה אמש, כי בחר במנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד, לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, שוחח הבוקר (שני) פרשן "חדשות 13", ברוך קרא, עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס למינויו של אלדד.

אתה חושב שהשיקולים של אביחי מנדלבליט אינם ענייניים?
"אני חושב שהוא נכנס לאיזשהו סרט ומאבק לא נכון. מההתחלה חשבתי שהמינוי של אורלי בן ארי הוא בדיחה".

ינון: זה לא שם סימן שאלה על ההתנהלות שלו?
"אני קולט את הרמז הדק שלך. אנשים מקבלים החלטות נכונות יותר ונכונות פחות. זו החלטה מאוד לא חכמה. אני מבין את התסכול. הוא רוצה למנות פרקליט מדינה אך בעניין הזה אוחנה צודק – החוק לטובתו".

ינון: אני לא רומז שום דבר. תסבירו לי את ההתנהלות שלו. בן: שמעתי שהמינוי הזה יכול לסבך את פתיחת המשפט של נתניהו. לא הבנתי מדוע, אולי אתה מבין ברוכי.
"אני גם לא כל כך מבין. יש החלטות שפרקליט המדינה צריך לקבל במעלה הדרך גם במשפט פלילי בסדר גודל כמו זה של נתניהו וייתכן שחלק מההחלטות יפלו בתקופתו של דן אלדד. אבל דן אלדד הוא מנהל המחלקה הכלכלית משנת 2013, אם אינני טועה, ומוביל חקירות שחיתות בסדר גודל של פרשת ישראל ביתנו ופרשות ביטחוניות נוספות. הוא איש שהמערכת נותנת בו אמון גדול ואתה לא יכול כיועץ משפטי לממשלה לבוא ולומר שהמינוי שלו לא סביר. 

"אני חושב שמערכת היחסים בין אוחנה למערכות אכיפה החוק והיועמ"ש שעומד בראשון מובילה לפעמים להחלטות לא רציונאליות. התסמונת של לצוף שורות כדי להתמודד מול העולם החיצון משבש גם את שיקול דעתה של הפרקליטות. הפרקליטות, לעיתים לצדק, חושבת שתוקפים אותה באופן מוגזם, קיצוני ומגמתי מקבלת החלטות מתוך המחשבה של ציפוף השורות ולעתים מקבלת החלטות לא נכונות".

בן: אביחי מנדלבליט הוא בן אדם שגם עושה טעויות. זה לא הופך אותו לסוכן של הקרן החדשה.
"זה גם נכון. האנשים האלה מקבלים החלטות, לעיתים תחת לחץ, ולפעמים עושים טעויות".

ינון: גם השר חיים כץ אמר הבוקר ב'גלי צה"ל' שהוא איש בושה, שהוא עשה העתק-הדבק מכתבה של 'הארץ' והדביק אישומים.
"זו דוגמה מצוינת. אני לא יודע מה הייתה עמדתי בנוגע לחסינות לחיים כץ. אני נוטה לחשוב שלא הייתי מצביע בעד חסינות כי אני חושב שדברים צריכים להתברר בבית המשפט. אבל התהליך שקרה בתיק של חיים כץ הוא תהליך מעניין וייתכן שהוא גם קצת בעייתי. בשביל זה יש בית משפט שצריך לקבל החלטות. יש הבדל בין לא ענייני, מוטה או שיקול דעת לא נכון".