ראש מועצת יש"ע והמועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, התראיין הבוקר (שני) לתוכנית "תשע עם גדי נס" ב-104.5FM בעקבות הדיווחים על התנגדות הממשל האמריקאי לסיפוח מיידי של ההתנחלויות, בקעת הירדן וצפון ים המלח.

"עשו עלינו סיבוב. אני הייתי בוושינגטון בשבוע שעבר. אמרו לנו בפה מלא שאם תוך 48 הפלסטינים לא מגיעים לשולחן המשא ומתן,  מדינת ישראל יכולה להחיל את הריבונות על בקעת הירדן וההתנחלויות", אמר אלחיאני. 

"תוך 72 שעות העסק התהפך לגמרי. מזה מספר חודשים ראש הממשלה שלנו אומר מעל כל במה אני הולך להעלות את הצעת חוק להחלת הריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח. האמריקאים יודעים את זה. ומשהו התשתבש שם. דוויד פרידמן עצמו אמר שמדינת ישראל יכולה להחיל את הריבונות. אז מה קרה?", המשיך.

"אני לא מכיר חבר כנסת אחד בימין או שר מימין שיחתום או יסכים על הקמת מדינה פלסטינית. זה לא מה שרוצים. לא שמעתי ח"כ או שר בימין אחד שאומר שהוא בעד מדינה פלסטינית. הם בעד החלת הריבונות בבקעת הירדן ועל כל הישובים בהתנחלויות. אבל הם מתנגדים התנגדות נחרצת לא יקום ולא יהיה", אמר, והוסיף: "עבדו על ראש הממשלה והביכו אותו במידה מסוימת. עומד ראש הממשלה של מדינת ישראל אומר שהוא מחיל את הריבונות ואחרי 72 שעות תקעו לו זובור. אין לי מושג מה קרה שם".

"אני יכול רק להגיד את דעתי: מי שמעכב את המהלך זה קושנר. הוא עמל על העסקה בפרק זמן מאוד ארוך. הוא היועץ הבכיר שליווה את ההצעה הזאת. היה במדינות ערב, נפגש עם האנשים. הוא רוצה לשלוט בעסק הזה ולא להיכשל. הוא לא מאמין שהפלסטינים לא מצטרפים. הוא מאמין שיצליח. הוא לא מצליח להבין איך הם לא מקבלים את התוכנית. ברור שהוא לא יבין הוא לא חי באזור. יש לו מנטליות אמריקאית ולא מזרח תיכונית. הוא רואה בזה את הבייבי שלו ולא רוצה להיכשל", סיים אלחיאני את דבריו.