משרד הבריאות הודיע הערב (שני) כי יחייב את המעסיקים במשק שלא לאפשר כניסה למקום העבודה, של מי שהתגלה בגופו נגיף ה'קורונה', ונאמר לו שעליו להיות בבידוד. ההנחייה החדשה פורסמה במסגרת הודעת העדכון היומי של המשרד להיערכות והתמודדות עם הווירוס שהתגלה בסין וגבה עד עכשיו מעל 350 קורבנות.

בנוסף, פנה המשרד לחברות הסלולר, כדי שישלחו הודעה לכל הנוסעים שנוחתים בישראל מסרון (sms) בנוסח הסבר בעברית ואנגלית על ההוראות לגבי נגיף הקורונה. במכתב ששלח מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אל מנכ"ל משרד התקשורת, נתנאל כהן, הוא מבקש ממנו לפנות לחברות הסלולר על מנת שיפיצו מסרון ברוח זו משום ש"אחד הכלים המרכזיים לצמצום הסיכוי להגעת המחלה לישראל ולהכלתה אם תגיע, הוא מתן הנחיות ברורות לנכנסים לישראל". 

נוסח ההודעה שמבקש משרד הבריאות להפיץ לכלל הנכנסים לישראל הוא "הודעה חשובה ממשרד הבריאות: אם היית בסין ב-14 הימים האחרונים עליך להישאר בבידוד בית, לפי חוק למשך 14 ימים מאז שעזבת את סין. אם יש לך חום, שיעול, קשיי נשימה – גש מייד לעמדת מד"א (בנתב"ג). לפרטים נוספים – משרד הבריאות טל' *5400" ובנוסח זהה באנגלית.

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף בהודעתו, הערה על חשיבות בלימת החשדנות והרתיעה המוגזמות מאזרחים סיניים ואמר כי "כפי שאנחנו אומרים כל הזמן - אנחנו מניחים שהנגיף יגיע לארץ ועושים הכל כדי לדחות את הגעתו. כשהוא יגיע - נעבור לשלב ההכלה וההתמודדות ונתמודד היטב. אך מעבר להיערכות, אנחנו צריכים לא להיכנס לפאניקה ולא לתת לפחדים ולדעות הקדומות לנהל את המשבר. מגיעים אלינו יותר עדויות על אנשים שעושים הכללה ומתנהגים בצורה לא ראוייה ולא נכונה".

"אנחנו פועלים על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי ותוך שיח עם מדינות מקבילות" הוסיף בר סימן טוב ואמר כי "בהתאם לכך, גבשנו את הנחיות משרד הבריאות. אנחנו גם מעריכים את המאמצים האדירים שעושה הממשל הסיני כדי להתמודד עם המשבר ועל שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים הבינלאומיים. ככל הנראה שיא ההתפרצות עוד לפנינו, אך בסוף ההתפרצות תחלוף ונמשיך לשמור על הקשרים החשובים בין הממשלות ובין העם הסיני לישראלי".