על הכוונת: וירוס הקורונה המדאיג אינו פוסח על מניות של חברות ישראליות הפעילות בסין והרשומות למסחר בבורסה בתל אביב. אחת מהן היא חברת האופנה עדיקה, מקבוצת גולף, שדיווחה כי לנגיף הקורונה עלולה להיות השפעה לרעה על פעילותה בסין. 

עדיקה, המפעילה באמצעות חברה־בת מפעל בסין, הודיעה שהיא נאלצת לבדוק אתרי ייצור חלופיים במדינות כמו טורקיה. שלשום הזהיר יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, מפני עיכובים באספקת מסגרות של משקפי ראייה ומשקפי שמש מסין, בעקבות הבידוד שבו שרויה מדינת הענק האסייתית. חברות אחרות שתוצאותיהן חשופות לפגיעת הנגיף וכבר העבירו דיווחים לבורסה: דלתא טקסטיל (שאין לה פעילות עסקית במחוז הוביי, מקור התפרצות הנגיף), יצרנית הבגדים הלא־ארוגים אבגול, ויצרנית ציוד מחברי האלקטרוניקה המלט. המניות של החברות האלה הגיבו בשבועיים האחרונים בירידות שערים ניכרות.

בכל המקרים, חשוב לציין, מדובר במפעלים שעובדיהם הסינים יצאו לחופשת חג כפויה, אך מהדיווחים מתברר כי הפגיעות בהם בשלב זה אינן מהותיות. חברות אלה הקימו את המפעלים בסין בדרך כלל בעקבות עלות השכר הנמוכה. חברות נוספות הפועלות בסין, ובהן קבוצת שטראוס, לא העבירו בשלב זה דיווחים חריגים.

השלכות התפרצות הנגיף הסיני הקטלני עלולות לפגוע בהיקפי הסחר בינה לבין ישראל. יצוא הסחורות עמד בשנת 2019 על 7.7 מיליארד דולר, בעיקר בתחום ההייטק. פגיעה נוספת בכלכלה בישראל עלולה להגיע מצד התיירות מסין, שהיקפה בשנים האחרונות הלך וגדל. התאחדות התעשיינים הגיבה על אירועים והודיעה: "חברות רבות פונות לספקים במדינות אחרות כדי להמשיך לקבל חומרי גלם. יבוא חומרים ממדינות אחרות ייקר את הייצור ויגרור העלאות מחירים. אם יימשך המשבר, עלול להיווצר מחסור במדפים".