מבוכה גדולה אירעה הבוקר (שלישי) למפלגה הדמוקרטית בארצות הברית כאשר פרסום תוצאות הפריימריז באייווה מתעכב בצורה משמעותית. בהודעה שפרסמה המפלגה נמסר כי היא מבצעת "בדיקות איכות" למספרים שזורמים מהמוקדים השונים. "הגינות התוצאות נמצאת בחשיבות עליונה", אמרה דוברת המפלגה מנדי מקליור.

בארה"ב דווח בהקשר זה גם על תקלה באפליקציה שמשמשת את הפקידים המקומיים, אפליקציה שנועדה לאפשר דיווח מהיר של המספרים. במפלגה טענו בהמשך כי האפליקציה לא קרסה, והוסיפו שהעיכוב אינו נובע מפריצה של האקרים. למרות ההכחשה של המפלגה הדמוקרטית, גורם באחד הקמפיינים של המתמודדים טען בפני רשת CNN כי "ברור שמשהו השתבש". נשיא ארה"ב הגיב בחשבון הטוויטר שלו לפארסה: "ניצחון גדול בשיבלנו באייווה". 

המתמודדים הגיעו הערב למוקדי ההצבעה הפזורים ברחבי המדינה, בשאיפה לקבל תצוגה מסוימת כיצד יראה הסבב הארצי, בסופו תיקבע זהותו של המתמודד שיוביל את בחירות 2020 נגד הנשיא המכהן, דונלד טראמפ והמפלגה הרפובליקנית. לפי אתר הניו-יורק טיימס, ספירת הקולות מראה על קרב צמוד בין המועמד פיט בוטיג'ג' ממדינת אינדיאנה, והמועמד המוביל ברני סנדרס, הנמצאים במרחק אחוזים בודדים זה מזה.

בוטיג'ג' מיהר להודות לתומכיו בחשבון הטוויטר שלו, שם כתב: "איווה, תודה לך. העבודה שעשינו, התנועה שבנינו, תהיה הראשונה להפוך עמוד ולשנות את שיש לשנותו במדינה שלנו". עוד כתב בוטיג'ג' כי "אני מאמין שאהיה נשיאה הבא של ארצות הברית, ואעשה כל מה שצריך כדי לעשות אתכם גאים".

פיט בוטיג'ג'. צילום: רויטרס
פיט בוטיג'ג'. צילום: רויטרס

כזכור, לא פחות מ־11 מתמודדים דמוקרטים ניסו לזכות במועמדות לנשיאות. הסקרים האחרונים מראים כי הסנאטור ברני סנדרס מוביל באיווה עם 23.8%. אחריו סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן עם 20.2%, ראש העיר פיט בוטיג'ג' עם 15.8% והסנאטורית אליזבת וורן עם 14.6%.

תומכי בוטיג'ג' באיווה. צילום: רויטרס
תומכי בוטיג'ג' באיווה. צילום: רויטרס


עם זאת, פרסום תוצאות הסקר החשוב של ה"דה מוין רג'יסטר" ושל CNN, הנחשב למשמעותי ביותר לפני ההצבעה, בוטל שלשום בלילה לאחר שהתברר כי שמו של בוטיג'ג' נעדר משאלון טלפוני שהוצג בפני לפחות אחד המרואיינים, וזאת מאחר שהסוקר הגדיל את מסך המחשב ובטעות קטע את שמו של ראש העיר מהרשימה.

כמו כן, גם במפלגה הרפובליקנית התקיימו הלילה האסיפות באיווה, אולם שם התמונה הייתה ברורה יותר: אין מתמודד של ממש מול הנשיא, והוא ניצח ברוב קולות. הנשיא כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "ניצחון גדול עבורינו באיווה הלילה, תודה לכם!".