בהמשך לפרסום ב'מעריב': המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) כתב אישום לבית משפט השלום בחיפה נגד קצין המשטרה שירה בסלומון טקה ז"ל, בן ה-18, בגין גרימת מותו ברשלנות.

ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע בעניינים אלה ואחרים. הודעה על כך נמסרה לבאי כוחם של משפחת טקה.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין רונן יצחק וליאת יונניאן, נאמר כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של הצעי, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, והכל בניגוד לפקודות המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה.

בית המשפט לקח בחשבון בעת ההחלטה את העובדה שהנאשם היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע באירוע, בטרם השתמש באקדחו, אך במכלול הנסיבות נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין.

בכתב האישום צוין כי "במעשיו גרם הנאשם ברשלנות למותו של המנוח". רשלנות זו, לפי המסמך, באה לידי ביטוי, בין היתר, "בכך שהשוטר השתמש בנשקו בדרך שיש בה כדי לסכן את חייו של המנוח ושל הנערים שעמדו לצדו, ולא הסתפק בצעדי אזהרה והרתעה פחותים שעמדו לרשותו לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, ואשר כללו, לכל היותר, ירי אזהרה באוויר בלבד".

כמו כן, הוא בא לידי ביטוי "בכך שביצע את הירי בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הרצפה, בנסיבות ובאופן בהם פעל הנאשם".

הלוויית סלומון טקה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויית סלומון טקה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד ציון אמיר המייצג את בני משפחת טקה, אמר כי "המשפחה מקבלת בסיפוק את החלטת מח"ש להעמיד את השוטר לדין ולדחות את כל טענותיו בשימוע. זו הזדמנות לשוטר לבקש את סליחת המשפחה על מעשהו ולא להתגולל על המנוח ולפגוע בזכרו בטענות סרק שאין בינן ובין האישום דבר וחצי דבר".

עור הדין יאיר נדשי, המייצג את קצין המשטרה, מסר כי "הגשת כתב האישום הינה טעות מרה שתתברר בבית המשפט. כפי שטענו מלכתחילה, השוטר פעל באופן ראוי ואמיץ עת ניגש לעזרת קטין שנסחט על ידי המנוח וחבריו ונאלץ להגן על חייו וחיי בני משפחתו לאחר שהותקף בברוטליות על ידי המנוח וחבריו".

כזכור, בעקבות האירוע, שהתרחש ב-30 ביוני בקריית חיים מהלך השנה שעברה, נערכו הפגנות מחאה של בני העדה האתיופית בכל רחבי הארץ, בהם היו גם אירועי אלימות וכמה מפגינים אף נעצרו והועמדו לדין.