מתחם מבודד לאשפוז חולי קורונה הוקם היום (שלישי) בבית החולים שיבא שבתל השומר. שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיע לסיור מקצועי במעבדה המרכזית של משרד הבריאות בבית החולים, בו לקחו חלק גם נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, מלווים בצוות המקצועי, פרופסור סיגל סדצקי ראש שירותי בריאות הציבור ופרופסור אלה מנדלסון מנהלת המעבדה המרכזית של משרד הבריאות. 

בפני השר סקרו את פעילות המעבדה ואת תהליך הבדיקה שמבצעים לאימות או שלילה לנגיף הקורונה. השר בירך על העבודה המקצועית שעושים ואמר: "אנחנו ערוכים לנושא התמודדות עם הנגיף. אני מזכיר לאזרחים את ההנחיות המקצועיות שהפיץ המשרד ומבקש מכולם להתעדכן בהם. סביר להניח שיהיו מקרים מאומתים של הנגיף ושיקרו המערכת תדע להכיל את האירוע". ‏שר הבריאות אמר עוד כי "עד כה נבדקו 38 בני אדם בחשד שנדבקו בווירוס קורונה, כולם נשללו".

פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, הוסיף: "ההערכות של מערכת הבריאות יחד עם שאר משרדי הממשלה הרלוונטים לנושא נגיף הקורונה היא משמעותית ואני מברך את כל העוסקים במלאכה. המדינה תדע להתמודד עם כל ההשלכות של הסוגיה. הנציבות תשתף פעולה עם משרד הבריאות ככל שיידרש".

ליצמן בכניסה לביה''ח שיבא בתל השומר (צילום: באדיבות משרד הבריאות)
ליצמן בכניסה לביה''ח שיבא בתל השומר (צילום: באדיבות משרד הבריאות)

מנכל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף בתום הסיור: "אני רוצה להודות לכל אנשי השטח של מערכת הבריאות, רופאים, אחיות, אנשי המעבדה המרכזית, אנשי מדא. כל המערכת מקווה שהנגיף לא יגיע אבל מתרגלת כל תרחיש אפשרי".