עמית חדד ונועה מילשטיין, עורכי הדין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגישו היום (שלישי) פנייה לשופט אברהם היימן, שידון  מחר בהחרמת הטלפונים של יועצי נתניהו, עופר גולן ויונתן אוריך, על ידי המשטרה בעקבות הערעור שהגישה הפרקליטות, בו נכתב כי "כמו שהמשטרה הדליפה מהנייד של השופטת, כך היא תדליף מהטלפונים שלנו התכתבויות עם שופטים, שרים וחברי כנסת - אם בית המשפט יסכים לדרישותיה".

הפנייה הזו מגיעה בעקבות הפרסום אתמול במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שם נחשף על התכתבויות אינטימיות שהתקיימו בין שר האוצר, משה כחלון, לשופטת אתי כרייף, הנאשמת בכפוף לשימוע בפרשת "מין תמורת מינוי", בה מעורב יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה. השופטת מיהרה אמנם למחוק את ההתכתבויות עם השר כחלון, אך במשטרה הצליחו לאתרן והן הודלפו לאמצעי התקשורת.

עורכי דינם של יועצי נתניהו דורשים מבית המשפט שימנע מסירת סלולריים למשטרה, לאור העובדה שהיא לא מסוגלת למנוע הדלפות בלתי-חוקיות מהמכשירים המוחזקים בידיה. הם כתבו בפנייה כי "אחת מהטענות המרכזיות של המבקשים הייתה כי חיפוש בטלפון הנייד של אדם, פוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית בפרטיותם של הנחקרים. יש חשש של ממש לזליגה של תכנים אישיים ופרטים מתוך הטלפונים הניידים של המבקשים ובכלל זה תכתובות שקשורות לעבודתם ולקרבתם של המבקשים לאנשים להם יש חסינות פרלמנטרית ולגורמים בכירים אחרים במערכת הפוליטית והמשפטית".

כזכור, במהלך חודש אוקטובר האחרון פורסם כי המשטרה החרימה את הטלפונים הניידים של יועצי נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה (מומו) פילבר. אוריך וגולן פנו לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה שלא להוציא להוציא מידע מהטלפונים שלהם, כאשר בסופו של דבר אושר למשטרה לבצע חיפוש 'כירורגי' וחלקי במכשיריהם הניידים.