אחרי קמפיין שנמשך יותר משנה, הגיעו המצביעים הדמוקרטים באיווה ליותר מ-1,600 נקודות כינוס ברחבי המדינה על מנת לקיים את ההצבעה הראשונה במרוץ המסקרן. התוצאות פורסמו הלילה (רביעי) לאחר שאסיפות הבחירות, שבהן המשתתפים מתרכזים בפינות המזוהות עם המועמד המועדף עליהן, נראו כמתנהלות כסדרן לאורך הערב, ובחלק מהמקרים אף היה צורך להכריע בהטלת מטבע בין שני מועמדים שזכו במספר קולות זהה.

על פי דיווח רשת CNN האמריקאית, לאחר ספירה של כ-71% מהקולות, התוצאות מראות כי המתמודד פיט בוטג'ג מוביל עם 26.9% מהקולות. בצמוד אליו עם 25% מהקולות נמצא המתמודד בארני סנדרס, ואחריו המתמודדת אליזבת וורן עם 18.3% מהקולות וג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעברף מתרסק ומגיע למקום הרביעי עם 15.6% מהקולות בלבד. המתמודד בוטג'ג, הנמצא כעת במקום הראשון על פי תוצאות הפריימריז החלקיות, כיהן כראש עיריית עיר במדינת אינדיאנה. 

יש לציין כי מדובר בתוצאות חלקיות בלבד, זאת לאחר עיכוב בספירת ההצבעה באיווה בשל "חוסר התאמה בין הקולות", כך מסרה דוברות המפלגה הדמוקרטית. בעת שכל כלי התקשורת האמריקאיים המתינו בשידור חי לקבל את התוצאות ולגלות מי המועמד או המועמדת שזכו ב-41 האלקטורים של איווה שאמורים לתת דחיפה להמשך ההתמודדות, התברר שהתמונה הפכה לדרמטית ומבולבלת כאשר הנהגת הדמוקרטים באיווה דוחה שוב ושוב את פרסום הנתונים.


במשך שעות אחדות, נפוצו שמועות שהאפליקציה שנועדה לדווח על התוצאות למרכז המפלגה קרסה או נפרצה על ידי האקרים, אולם רק במהלך הלילה ניסו נציגי הדמוקרטים לפזר מעט את הערפל. דוברת המפלגה באיווה, מנדי מקלר, מסרה שמדובר ב"אי סדרים" בשל שיטת ההצבעה המורכבת שכוללת שימוש באפליקציה, בטבלאות של הספירה הראשונה והאחרונה ושל חלוקת הצירים, ובצילומים של התוצאות על הנייר. רק בשעות הבוקר, סיפר יו"ר המפלגה באיווה, טרוי פירס, כי "בעיות קידוד" באפליקציה גרמו לכך שהמידע שדווח התקבל באופן חלקי בלבד. 

מי שצפה בהנאה במתרחש היה הנשיא דונלד טראמפ, שבעצמו ניצח באופן צפוי בהצבעה של הרפובליקנים באיווה. "ההצבעה הדמוקרטית היא אסון מוחלט", צייץ אתמול. "שום דבר לא עובד, בדיוק כמו שהם ניהלו את המדינה".