אזעקה נשמעה הלילה (שלישי) באזור נתיבות וכן ביישובים נוספים באזור עוטף עזה. תושבים במקום דיווחו על פיצוצים שנשמעו זמן לא רב לאחר האעזקה. מדובר צה"ל נמסר כי בדקו את פרטי המקרה וכי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לישראל.

דובר צה"ל פרסם כי בתגובה לירי לשטחי ישראל, חיל האוויר הישראלי תקף מספר יעדים השייכים לארגון החמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה לאירוע הירי המוקדם יותר הערב וכן בתגובה נרחבת יותר לאירועי הירי המתמשכים וכן להפרחת בלוני הנפץ לתוך שטחי ישראל. 

על פי דיווחים מסתמן כי הנפילות התרחשו בשטח פתוח וכי לא היו יירוטים. האזעקה מגיעה לאחר שבסוף השבוע האחרון תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

בין היעדים שהותקפו נמנים מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע, המשמשים את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס. 
 
התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול ולהפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל ונמצא במוכנות גבוהה למגוון לתרחישים. צה״ל ימשיך לפעול ככל שיידרש כנגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל.