לאחר עונה מותחת - עדן אלנה היא הזוכה הגדולה בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון". תכנית הגמר הארוכה במיוחד נפתחה עם סרטונים אישיים של ארבעת הפיינליסטים: אלה לי-להב, גאיה שאקי, אור עמרמי ברוקמן ועדן אלנה, בהם סיפרו על תחושותיהם לפני הגמר.

הסיפתח היה ביצוע משותף למחרוזת לועזית של שירי אליפות ופרסום (א-לה the final countdown ו-we will rock you). בעמדות השיפוט נמצאו נטע ברזילי, מרגול, צדי צרפתי, גל אחובסקי, ג'ורדי, סתיו בגר, צביקה פיק, יואב גינאי וקובי אשרת.

שלב הדו קרב הראשון של הערב היה בין עדן אלנה לאור עמרמי ברוקמן, כאשר המנצח עולה לשלב הסופי. עדן פתחה עם Where Have You Been? של ריהאנה. אלנה קבעה רף של 66% עם ביצוע אנרגטי ומלא פרפורמנס נוטף כריזמה. עם זאת, היא לא הלהיבה ברמה הרצויה.

עמרמי הגיב לאלנה עם השיר "אבא" של שלומי שבת. בביצוע שקט וחסום בהתחלה שהשתחרר ככל שהתקדם השיר, ברוקמן הגיש ביצוע טוב, כן ומרגש, אך עם לא מעט זיופים שנבלעו בתוך הרגש. עם זאת, הוא סיים עם 73% ועבר לשלב הסופי.



דו הקרב השני של הערב נערך בין אלה לי להב לגאיה שאקי. להב פתחה את הקרב עם השיר Into you של אריאנה גרנדה. ריקודים וכוריאוגרפיה מדויקת וסוחפת, קול מחוספס וביצוע חצוף וכריזמטי, להב הוכיחה שהיא ניחנה בסטאר קוואליטי ראוי לאירוויזיון, על אף שהיו לה פה ושם אי דיוקים ווקאליים שדי גרעו מהביצוע. להב סיימה עם 75%, רף די גבוה לגאיה שאקי לעבור.

שאקי בחרה לשיר את my mortal של אוונסנס. כשהיא שרה בישיבה על מעין ענן, כששאקי פתחה את הפה הלב שלי התכווץ מהקול העצום הזה, מהדיוק ומהנשמה שהוגשה בשיא תפארתה למאזין. ככל שהשיר התקדם, ההתרגשות של שאקי טיפטיפה נתנה בה אותותיה והיה קטע שהיא נעצרה לשנייה מהתרגשות. למרות הביצוע המצוין שאקי הגיעה ל-61% והועמדה להדחה.


לאחר ביצוע של נועה קירל, ה"חיילת" הטרייה, ל"פאוץ'", עזר התלוצץ כשהגיע לבוש במדי משטרה צבאית (במציאות הוא היה שוטר צבאי) ושאל את קירל: "נתקלת בכזה?".

בשלב זה הגיע שלב הצבעת הקהל בבית, הוחלט כי לשלב הסופי עברה עדן אלנה. גאיה שאקי נאלצה להסתפק במקום הרביעי. שלב הקרב האחרון והמשולש הגיע לישורת האחרונה: עדן אלנה, אור עמרמי ואלה לי-להב.

עמרמי בחר לבצע את "האם להיות בך מאוהב" של אביב גפן, שיר די פשוט לבחירה אבל קליט ואהוב. הביצוע היה טוב אבל די חלש ולא מרגש במיוחד, בטח לא לגמר לדעתי. בחירת שיר לא מתאימה ומאכזבת ייתכן וזה מה שעלה לו בזכייה בגמר.

אלה לי להב בחרה לבצע את Roar של קייטי פרי בביצוע שכולו אנרגיה מטורפת, רעב לנצח והמון תשוקה וכוונה בעיניים. השיר התרומם והיה תפור לקולה, כשהוא הציג לראווה את החבילה הטובה שסיפקה לאורך העונה, למרות הזיוף הנוראי והבולט בסוף השיר.

אלנה בחרה את Halo של ביונסה. עם ביצוע מדויק ומלא קישוטים ווקליים נהדרים. אלנה הציגה את הביצוע הכי טוב מבין השלושה בשלב זה. הביצוע היה עוצמתי ומלא רגש, אפילו מושלם - מה שהוביל ככל הנראה לזכייתה בסופו של הערב. 

ברגע האתחנתא לקראת ההצבעה הסופית והמכריעה, שירי מימון ואיתי לוי ביצעו יחד את מיטב להיטיהם. לפי הצבעת שופטי "הכוכב הבא לאירוויזיון" עדן אלנה ראויה לייצג אותנו באירוויזיון. נטע ברזילי שחשפה טעימה מ"ריקי לייק", שיר חדש, העניקה דוז פואה לאלה לי להב. 

קובי אשרת, צביקה פיק ויואב גינאי בחרו בעדן אלנה כנציגה וכך גם מרגול, גל אוחובסקי וצדי צרפתי. ג'ורדי וסתיו בגר בחרו באור עמרני ברוקמן כנציגנו לאירוויזיון. לפי ניקוד השופטים הכללי, בשלב זה כבר היה ברור שאלנה הייתה אמורה לזכות בגמר. לאחר ביצוע של סטטיק ובן אל לשיר Further Up, הגיע השלב המכריע והסופי ביותר: הצבעת הקהל בבית.

בשקלול הסופי, אור עמרמי ברוקמן סיים במקום השלישי. למקום השני הגיעה אלה לי להב ומי שזכתה בהפרש ענק היא עדן אלנה. נתראה בחודש מאי הקרוב, באירוויזיון 2020 בהולנד.