חשש לקורונה: משרד החוץ התייחס הבוקר (רביעי) למידע אודות הספינה היפנית אשר על סיפונה נמצאים כ-3,700 נוסעים בהסגר. בהודעת המשרד, המבוססת בין היתר על תדרוך שקיים משרד החוץ היפני לנציגויות הזרות בטוקיו, והתקבל מהקונסולית הישראלית רויטל בן נעים נכתב: "על הספינה יש כ-3700 נוסעים ועל פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי אבל הרשימות עדיין לא מאומתות".

"בספינה התגלו 10 חולים בקורונה שהורדו מהספינה והועברו לבתי חולים ביפן. שאר הנוסעים ישארו בבידוד על הספינה במשך 14 ימים. צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. עד כה נלקחו דגימות מה-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן".

עוד הדגישו במשרד: "אנחנו עומדים בקשר עם הרשויות ועם המשפחות ועוקבים מקרוב אחרי התפתחות. חשוב לציין כי בשלב זה הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף".

ממשרד הבריאות נמסר: "עומדים בקשר עם משרד החוץ, עם ארגון הבריאות העולמי ועם גורמים נוספים במידת הצורך. בכל מקרה כלל הנוסעים (כולל הישראלים) יישארו בבידוד של 14 יום עד שיוכלו להמשיך במסעם".

נגיף קורונה (צילום: רויטרס)
נגיף קורונה (צילום: רויטרס)

ניקו, ישראלית שנמצאת על ספינת נופש שנמצאת בהסגר מול חופי יפן סיפרה לחדשות 13: "הנחו אותנו לא לצאת מהחדרים, נותנים לנו ארוחות בדלת. לא יודעת איך נחזיק 14 יום ככה. החולים הורדו מהספינה והם הובהלו לטיפול בבית החולים, אך הנוסעים עדיין לא הורשו לרדת מהספינה וככל הנראה יאלצו להישאר עליה לשבועיים הקרובים, עד שיבדקו ויהיה ניתן לוודא שאין נדבקים נוספים".

היא הוסיפה כי "אנחנו לא מבינים את המידע המדוייק כרגע, לא כל כך מבינים את ההנחיות שמסבירים. נותר לנו לקוות שאף אחד לא ידבק ושנגיע במהרה הבייתה".

מוקדם יותר היום, מחלקת הבריאות בהונג קונג הודיעה על בדיקה של למעלה מ-1,800 נוסעים ואנשי צוות על הנמצאים על ספינת תענוגות, זאת לאחר שחלקם דיווח על חום ותסמינים נוספים. הרשויות לא מאפשרות להם לעזוב את הספינה, שכניסתה לנמל קאוסיונג בדרום טיוואן נאסרה. 

כאמור, מהודעת מחלקת הבריאות בעיר עולה כי 90% מהנוסעים היו תושבי הונג קונג, וכי לא היו על סיפונה סינים. בעבר עלה כי שלושה סינים ששהו עליה נדבקו בקורונה. עדיין לא ברור כמה זמן הם יישארו בהסגר על כלי השיט. 

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי כ-6,000 נוסעים הוחזקו בהסגר על ספינת תענוגות סמוך לאיטליה, לאחר שעלה חשש לפיו שניים מהנוסעים - בני זוג מהונג קונג -  נדבקו בנגיף. הנוסעים היו תקועים בספינת התענוגות האיטלקית במשך מספר שעות ורופאים שעלו לסיפון הכניסו את הזוג הסיני לבידוד, כאשר האישה סובלת מחום. שלושה רופאים ואח בדקו את השניים, ושלחו דגימות למעבדה. כעבור כמה שעות התברר כי אינם חולים במחלה.