הקרקס הגרמני המפורסם, קרקס רונקלי, שכבר שנים בוחר להופיע ללא בעלי חיים במופעים שלו, החליט לערב אותם שוב במופע, אבל הפעם בדרך אחרת שלא פוגעת בהם. קרקס רונקאלי, שנוסד בשנת 1976, היה אחד הקרקסים הראשונים בעולם שהחליטו להפסיק, כבר בשנות ה-90 של המאה הקודמת, את השימוש בבעלי חיים בהופעות. הקרקס הפופולרי מקבל את פני אלפי המבקרים מדי חודש שמגיעים לצפות במחזה הוויזואלי המדהים.

ההולוגרמות הן ברוחב של 32 מטר ובגובה של כחמישה מטרים, וכוללות עדרי פילים, סוסי ראווה דוהרים ואפילו את דגי הזהב האהובים. הקהל יכול ליהנות גם מאקרובטיקה מדהימה וליצנים מסביב, שמופיעים בבטחה, בידיעה ששום בעלי חיים לא נפגעו בגלל הביצועים שלהם.

המופע מתאפשר על ידי טכנולוגיית Otoma ו- BlueBOX, הממפה בדיוק את המיקום שבו נדרשת סדרה של 11 מקרני לייזר ZU850 כדי ליצור תמונה משכנעת עד כמה שאפשר. זה מאפשר להולוגרמות העצומות לקיים קשר הדוק עם הקהל, ולמבקרים ללמוד על שימור בעלי חיים לדורות הבאים.

מרקוס סטרובל, מנהל המדיה של קרקס רונקאלי אמר: "עד היום, מרבית המופעים בתכנית הקרקס נעשים כבר על ידי אמני האקרובטיקה והליצנים. בכל מקרה, המוקד של קרקס רונקלי הוא במופעים מרהיבים ואקרובטיים".

השימוש בבעלי חיים בקרקסים היה נושא לוויכוח נרחב בשלושת העשורים האחרונים, במיוחד לאחר קמפיין ממושך של קבוצת זכויות בעלי החיים PETA. הקבוצה מיקדה את תשומת ליבם בטיפול במספר בעלי חיים, ובמיוחד בפילים, ובשיטות הברבריות שמאלפים אותם. הקמפיין הוביל לשינוי בחקיקה האוסרת על אילוף באמצעות חפצים חדים במדינות מסוימות. מעבר לפגיעה שנגרמת לבעלי החיים, שחיים בשבי ובתנאים קשים, מופעי קרקס הכוללים בעלי חיים עלולים לגרום גם לפגיעות קשות בחיי אדם.