מיליוני סינים בהסגר: הו לישאן, ראש משלחת ההצלה בווהאן מסר היום (רביעי) כי העיר מתמודדת עם אתגרים רבים, והמצב עדיין מוגדר קשה ומתמשך. בעיר מוקד התפרצות הנגיף בווהאן הוקצו 132 מבני ציבוריים, ובהם למעלה מ-12 אלף מיטות הנערכות לקלוט חולים החשודים בהידבקות בווירוס הקטלני.

קודם לכן, רופאים בבית החולים ווהאן שבסין העריכו כי נשים בהריון שנדבקו בנגיף עשויות להעבירו לעובר שלהן. הרופאים אף חשפו כי לפני שלושה ימים נערכה בדיקה לתינוק שנולד לאם שנושאת את הנגיף, והתוצאות הראו כי הוא חולה בקורונה. 

מנגד, המדען שעומד בראש צוות המחקר הבריטי לנושא החיסון נגד וירוס הקורונה הודיע הבוקר שצוותו ביצע פריצת דרך משמעותית בחקר המחלה. פרופסור רובין שאטוק באימפריאל קולג' בלונדון אמר כי הוא יתחיל לבחון כבר בשבוע הבא את החיסון שפיתח על בעלי חיים, כשמהטרה היא להתחיל לחסן בני אדם כבר בקיץ. 

פרופ' שאטוק הסביר בסקיי ניוז כי "לשיטות טיפול קונבצניונליות לוקח לפחות שנתיים להגיע למרפאה. אנחנו הצלחנו במעבדה ליצור חיסון שיאפשר לעשות זאת תוך 14 יום. אנחנו חושבים שאפשר לפתח אותו תוך כמה חודשים באמצעות מימון ראוי". 

בהתייחס למועד הצפוי של פיתוח החיסון, אמר: "זה לא יהיה מאוחר מדי אם זה יהפוך למגפה. ייתכן גם שיגיע גל שני, ואם זה יקרה - החיסון יהיה חיוני ביותר על מנת להתמודד עם המחלה".

לפני שלושה ימים דווח בתאילנד כי רופאים מקומיים הצליחו לרפא חולים שנדבקו בווירוס הקטלני באמצעות שימוש בתקופות נגד איידס ושפעת. הרופאים חשפו כי באמצעות השימוש בתרופות אלו הם הצליחו לשפר באופן משמעותי את מצבה של אישה סינית שזוהו אצלה סימפטומים חמורים של הנגיף. 

האישה אושפזה, כאמור, בבית החולים, לאחר שזוהו אצלה תסמינים חמורים של הקורונה. בעקבות כך, הרופאים החליטו להשתמש באוסלטמיוויר, תרופה נגד שפעת, ובלופינביר וריטונאוויר, תרופות המיועדות לטיפול במחלת האיידס. "לאחר 10 ימים שבהם הייתה במצב קשה, תוצאות בדיקותיה הראו שיפור משמעותי, 48 שעות לאחר מתן התרופות", הסבירו הרופאים, שהוסיפו: "הטיפול, כמו זמן ההחלמה, הוא מהיר".