הפרופסור יובל בשן, דיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, התארח הבוקר (רביעי) בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וענה לשאלות המראיינים, סביב פרשת יחסי השופטת אתי כרייף עם שר האוצר משה כחלון ואפי נווה, ועד עמדתו על המתרחש במסדרונות הפרקליטות.

ינון: "השאלה שעולה פה היא למה בעצם אם יש חשדות כאלו חמורים על שוחד מיני לכאורה, אז אצל אפי נוה חקרו אותו באזהרה, לקחו לו את הפלאפון, נכנסו לו למסרונים, עשו פה בלאגן, פיצוץ שלם, הכול בהוראות שי ניצן, ואצל כחלון לא. זאת השאלה".

אלבשן: "שאלה שאני רוצה להגיד לך שמאז שהתפרסמו חילופי המסרונים, אין אדם בקהילה שאני מדבר איתו ולא גם הוא, הגבות שלו כבר כמעט בצד השני של הראש, ואין תשובות טובות כי אם כבר משווים בין הסיפור הזה של משה כחלון שהצביע לבין הסיפור של אפי נווה שלפי הכתב מדובר על רוחו ששרתה על הועדה, אז אין ספק מי המקרה היותר חמור. לכן קשה מאוד להסביר את השאלה למה כחלון בכלל לא נחקר באזהרה אלא רק נתן איזושהי עדות פתוחה. מה גם שהשופטת כרייף בעצמה נחקרה בגין מתן שוחד, עכשיו כולנו יודעים שהחוק וגם הפסיקה נותנים הרבה יותר חומרה למקבל השוחד מאשר למציע שלו, זה 7 שנים וזה 10 שנים, ולכן זה מאוד מאוד לא ברור למה את כחלון לא בדקו בכלל לא חקרו בכלל באזהרה גם על קבלת שוחד והפרת אמונים".

ינון: "פה מי שקיבל את השוחד לכאורה כמובן זה כחלון, שוחד מיני מהשופטת כרייף, זה כאילו הדיל".

אלבשן: "כן, למרות ששוב אני חייב להגיד- אני קצת לא נוח לי בכלל עם השמות של מין תמורת מינוי כי זה שם כמובן את האישה כמספקת ואני לא כל כך אוהב את השיח".

ינון: "זה נוגד את כל התפיסות הפמיניסטיות אבל כשזה נכנס לפוליטיקה אז כל הפמיניזם משתבש".

אלבשן: "בוא נגיד אם מישהו נותן מהצד אז כן בהחלט, ויש שאלה לדעתי מאוד מאוד גדולה למה פה אף אחד לא חקר, למה לא בדקו, איך יכול להיות שרק אבישי גרינפלד מגלובוס מגלה שהיו בחודש שלפני 10 שיחות, 10 לפחות".

בן: "31". 

אלבשן: "לא. 31 זה גם אחרי המינוי".

בן: "אבל רגע יובל אני רוצה להצביע את ההסבר למה הוא לא נחקר באזהרה, כי לא היו מסרונים. זה שהיו שיחות זה כנראה לא מספיק. אתה יודע, לדבר מותר. בניגוד למקרה של אפי נוה בסיפור של כחלון רק עכשיו עולים הפרטים, אולי המשטרה גם לא ידעה מלכתחילה שלא היו מסרונים מהסגנון הזה ואולי המשטרה הייתה גם תחת הרושם, ינון אמר לפני דקה שלא צריך בכלל להיכנס לזה, ועכשיו שיש לנו את כחלון הוא אומר למה לא חקרו גם אותו באזהרה".

ינון: "אלף, לא ידעתי שהיו את כל שיחות הטלפון האלו לפני. בית, אני משתדל להתייחס לעניין בצורה עניינית אין לי משהו עם כחלון אתמול הגנתי עליו וזה. אני מנסה לעשות צדק עד כמה שאפשר לשמור על פרטיות של אנשים אבל אם באמת יש חשדות ויובל אלבשן מעלה את השאלה אז אני מקשיב ברוב קשב ומנסה להבין את העניין".

אלבשן: "תראו חבר'ה גם לי יש בעיה. אני לא אוהב שממש פרוש הכל, בדיוק התכתבות וכו' אפשר היה להסתפק בלרמוז שיש פה אמירות מאוד ברורות, זה לגבי לתקשורת. לגבי המשטרה, בן, התשובה היא בעיני מאוד פשוטה. זה היופי במשפט ובן אתה הרי משפטן ועורך דין, אולי עורך דין כבר לא".

בן: "עורך דין לא, משפטן קטן. אבל בסדר, מודה לך על הכל".

ינון: "הוא לא משפטן, הוא משפטן בניגוד אליי".

אלבשן: "זה יפה, הוא הרבה בניגוד אלייך, אבל אני אגיד רגע דבר ברצינות. היופי במשפט הוא שהוא לכאורה כלי שווה. עכשיו לא יכול להיות שאנחנו במקרה של אפי נוה נפעיל את האמצעים ונעבור על הרבה כללים, ושוב אני לא מחסידיו, הוא תקף אותי יותר מפעם אחת בתקשורת בגלל עניינים שבין הקריה ללשכה אבל עושים את כל זה אצל אפי נוה וכשזה מגיע לכחלון, ששוב, על פני הדברים ולכאורה שלכאורה, זה הרבה יותר חמור. פה פתאום המשטרה לא יודעת, ולא חוקרת ולא בודקת וזה שרק עכשיו גילו את זה ולא גילו אז זו גם שאלה".

ינון: "אז אתה יודע מה תהיה התשובה, איך שצייצתי את הציוץ הבוקר לקראת השידור אז קיבלתי כבר וואטסאפים שאמרו לי -  ברור כי באותה תקופה שהיה את הפרשה כחלון הוא שומר בית המשפט, הוא מהחבר'ה הטובים ואפי נוה הוא הצ'ילבה של שי ניצן". 

אלבשן: "ינון זאת הבעיה כי פה נכנסת גם מראית העין ויכול להיות שזו גם האמת אבל אנחנו לא יכולים לדעת. לא יכול להיות שמי שאיתרג את המערכת פתאום מאמינים להסבר שלו ומי שאיתגר את המערכת אז לא מקבלים את ההסבר שלו. או שאתה מאמין או שאתה לא מאמין אבל זה לא יכול להיות שההבדל הוא רק בין מי שאיתרג למי שאיתגר ואני עומד היום, עוד מעט נכנס לכיתה לשיעור שהוא בסגנון הזה, כי זה סיום התואר שלהם, שנה ד',  ואנחנו מדברים על אקטואליה ואין לי איזו תשובה טובה שאומרת למה פה לא עשו את כל מאמצי החקירה וכאן כן עשו. למה פה שי ניצן נתן את כל האישורים ופה פתאום לא. אלא כן ההסבר הוא, שזה ההסבר שתמיד אוהבים לתת אצלנו, ואני אף פעם לא מקבל אותו- האמנו ל-X ולא האמנו ל-Y ואז אנחנו נכנסים למקומות לא טובים של מי שנראה כמו אפי, מדבר כמו אפי ועובד כמו אפי, אנחנו לא מאמינים לו. מי שנראה אחרת אנחנו כן מאמינים כי אז לא משפט זה סתם".