אני סובל מכאבים בצדה הימני של הבטן ופנה לרופא, נשלחתי לאולטראסאונד בו נמצא שאני סובל מכבד שומני במצב בינוני שאינו מוגדל. בנוסף לכך, אני נמצא במשקל לא תקין, מה את ממליצה לאכול במהלך היום והאם זה נכון שעדיף להימנע מאכילת לפתן לאחר ארוחת הצהריים?

"כדי לטפל בכבד השומני ראשית כול - יש לרדת במשקל. בנוסף, יש להיזהר מכמות הפחמימות שאוכלים. כלומר, צריך לאכול פחות פחמימות, סוכרים, קמח לבן וכיו"ב. יחד עם זאת, מומלץ לבצע פעילות גופנית שחשובה מאוד להתמודדות עם כבד שומני, במידה ולא ניתן לבצע, יש להקפיד אף יותר על הדיאטה".

"לארוחת הבוקר אני ממליצה לאכול שתי פרוסות לחם, או פרוסה אחת במידה והיא גדולה, לצד שתי ביצים. בין הארוחות אפשר לנשנש אגוזים או שקדים. בארוחת הצהריים עוף, סלק, כרובית, שעועית ירוקה וירקות מאודים בתנור מומלצים מאוד. בארוחת הערב ניתן לאכול טונה, גבינות וירקות. אורז בסמטי יכול לסייע במעט לטיפול בכבד השומני, אך הוא לא יעיל לירידה במשקל".

"זה לא נכון מבחינה בריאותית, לקיבה אין בעיה לעכל את זה. לך אני ממליצה לא לאכול את זה, קלוריות ופחמימות מיותרות. במקום הלפתן אפשר לאכול שוקולד מריר, מעל 80%, שורה ליום. זה לא נורא".