מצב כוננות כלל עולמי: בראיון שהעניקה לענת דוידוב וחגי גולן ב-103FM, שיתפה קונסולית ישראל ביפן אודות המתרחש בספינת התענוגות הנצורה מול חופי יפן. לדבריה, "מדובר ב-15 ישראלים תקועים על הספינה שבה התגלה נגיף הקורונה. אנחנו כבר יודעים מי הם. ויש סברה שאולי קיימים שניים נוספים ומחכים לרשימות שיגיעו למשרד החוץ היפני".

ממה שידוע לך, הישראלים נכון לרגע זה אובחנו כבריאים?
"נכון. זה לא שהם אובחנו והתגלו כבריאים. על הספינה קיימים 3,700 נוסעים. זה כמו עיר קטנה ששטה על המים. על גבי הספינה הזאת יש אנשים מהרבה מאוד לאומים. כ-70 מדינות. מי שנבדק עד עכשיו אלו אנשים שאמרו שהם מרגישים לא טוב, כ-200 איש שנלקחו מהם דגימות שנשלחו למעבדות ולעשרה מהם זוהה הנגיף והם לא מוכנים לומר מאילו מדינות על מנת לשמור על פרטיותם. אנחנו רק יודעים לומר שאנשים מורדים מהאוניות היישר לבתי חולים ביפן".

דיברת עם הישראלים שעל הסיפון?
"לא דיברתי איתם, דיברתי עם בני משפחותיהם. קיבלנו היום את המידע על כך שיש אזרחים ישראלים על הספינה וניסינו לבדוק מיהם. החלו להגיע אלינו פניות מבני המשפחה כשכל אחד מהם מצוי בקשר עם אנשים שנמצאים בתוך האונייה. ניסינו לברר את מצבם ואם הם נדרשים לתנאים מיוחדים".

קיימת הדילמה אם להשאיר אותם על הספינה כדי לא להפיץ את המחלה אם נדבקו בה. מנגד, יש סיכוי שהם לא נדבקו והם נמצאים כעת בתוך איזו שהיא חממה שיכולה להדביק אותם בקורונה.
"אכן הייתה לנו התלבטות. היפנים אמרו שהם בוחנים את השאלה הזאת אך לא היו מוכנים לתת תשובה לעת עתה. הם הסבירו לנו שתקופת הבידוד החלה בשבע בבוקר ותימשך 14 יום. הם יהיו סגורים בתאים שלהם ולא יסתובבו על גבי האונייה".

כל אחד מהם סגור בחדר שלו?
"כן. ומחלקים להם אוכל ומים כשבודקים מהם הצרכים המיוחדים שלהם. אנחנו התבקשנו לסייע בנושא ולבחון אם יש צרכים מיוחדים ולפנות למשרד החוץ היפני".