מפלגת "דור העתיד", המורכבת מבני נוער, פנתה בתחילת השבוע לבג"ץ על מנת לתקן את חוק המפלגות ובכך לאפשר לאזרחים בני 16 ומעלה לרוץ לכנסת ולייסד מפלגה. בפרסום ראשון ל"מעריב", הודיעו היום (רביעי) חברי ארגון עובדי ההוראה בישראל "יציגים", כי הם מצטרפים למאבקם של בני נוער ושל המפלגה. מטרתם היא לחולל שינוי מעמיק במערכת החינוך בארץ.

רעיון הקמת מפלגת "דור העתיד" הגיע עקב תחושת הזנחה והפקרה של בני נוער על ידי משרד החינוך ורשויות המדינה. חבריה פנו לבג"ץ לאחר שנדחתה בקשתם להקמת מפלגה על ידי שר המשפטים ורשם המפלגות. 

לתלמידי "דור עתיד" תחושת אכזבה וחשש מכך שהכלים שמעניק להם בית הספר לא יועילו להם בעתיד. מבין הכישלונות עליהם הם נוקפים את האצבע על מערכת החינוך, ניתן למצוא את ציוני תלמידי ישראל במבחני פיז"ה ומיצ"ב, מספר המצטיינים הנמוך מממוצע ה-OECD ופערים בין תלמידים במערכת החינוך.

"משרד החינוך חייב להפנים שעליו לקדם את המורים ואת התלמידים בישראל בכדי לשקם את המערכת. אנחנו חווים התעוררות והתפקחות מבורכת של בני הנוער, שסוף סוף הופכת אותם לשחקנים מרכזיים במשחק, בטח בעולם שבו מהפכות מובלות על ידי צעירים. אנו גאים שזהו הנוער שלנו, ונלווה אותם בכל צעד בו יבחרו", נמסר מארגון "יציגים". 

קרדיט: דור העתיד

חברי ארגון "יציגים" הודיע היום כי הם מצטרפים לדרישות מפלגת בני הנוער "דור העתיד" לשינוי מערכת החינוך מבפנים. בתמיכתם פרסמו סרטון בו מורים מספרים על תחושותיהם הקשות ואכזבותיהם ממערכת החינוך. בסרטון נראות רק צלליותיהם מחשש שאם תיחשף זהותם הם יהיו מסומנים על ידי המערכת. 

אחת המורות שיתפה: "אם הייתי צריכה לתת תעודה למשרד החינוך היום הייתי נותנת לה ציון נכשל". מורה אחר אמר כי "לפעמים אני שבוי בסיטואציה בדיוק כמוהם (כמו התלמידים)". התחושה הכוללת העולה מהסרטון מראה אווירה של פשרה וייאוש בקרב המורים, וכן חוסר יכולת להכיל את מערכת החינוך בצורתה העכשווית עם עומס התלמידים בכיתות. 

"משרד החינוך לא נותן למורים את כל הכלים הדרושים להם לעבודתם. כשמעמד המורה נמצא בשפל של כל הזמנים, השכר מחפיר והעבודה ממשיכה להתווסף, המורים פשוט קורסים תחת העומס והבירוקרטיה והנפגעים הישירים מכך הם המורים והתלמידים. ההשלכות הן חמורות: פערים הולכים וגדלים בין התלמידים, הגעה של אנשים פחות איכותיים לתחום ההוראה, ירידת ישראל בדירוג הבינלאומי, ציוני בגרות נמוכים ונשירה של תלמידים שפשוט לא עומדים בלחץ", נמסר מארגון 'יציגים'.

מחברי מפלגת 'דור העתיד' נמסר: "אנו מודים למורים שמחזקים אותנו ומצטרפים למהלך החשוב הזה, זוהי דוגמא למורים המדהימים שנמצאים היום במערכת ומבינים את הצורך בשינוי. אנו קוראים למקבלי ההחלטות להתעורר ולהתחיל לדאוג למה שחשוב באמת – דור העתיד, בני הנוער של היום, שזועקים לשינוי במערכת החינוך שתכשיר אותם לחייהם הבוגרים".

המפלגה מתכננת כנס השקה ביום שני. בהודעה שהוציאו על כנס ההשקה נכתב- "שני מיליון תלמידים, 120 ח"כים, שלוש מערות בחירות ואף אחד לא מדבר על חינוך! הגיעה שעת האפס". עד כה מאות תלמידים אישרו שיגיעו לאירוע, בו ישתתפו דוברים מארגונים שחוברים אליה. הכנס ייערך ביום השני הקרוב בשעה 12:00 מול הכנסת.