יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם הערב (רביעי) בכנס בחירות בנתניה והודיע כי חאיר הבחירות יקים ועדה ציבורית ומקצועית שתדון בנושא החסינות. עוד התחייב כי שר הבריאות הבא יהיה מכחול לבן כדי לטפל במשבר במערכת הבריאות: "הליך החסינות הוא כמעט שיפוטי, וכך התייחסנו אליו, במלוא הרצינות. יש לכבד את התהליך שהתקיים כפי שנקבע בחוק".

יו"ר כחול לבן הוסיף ואמר: "אני מבקש להדגיש גם את הכבוד שאני רוחש ליועמ"ש ולפרקליטות שקיבלו את ההחלטה בעניין הפלילי הזה- ניתן להם תמיד את כל הגיבוי לפעול בצורה נקייה ותקינה למען שלטון החוק. המצב החוקי בישראל בעייתי ביותר. לתפיסתי לא יתכן שמי שיחליטו לגבי העמדה לדין על עבירות פליליות יהיו חברי כנסת מכהנים".

עוד הוסיף גנץ בנוגע לחסינות כי "אי אפשר לנהל דיון על תיקים פליליים, בצורה הזו. בדיוק כמו שלא הגיוני שחברי הכנסת ידונו בהעלאת השכר לעצמם. זה יוצר תחושה של חונטה שדואגת לחבריה. לכן, אחרי שננצח בבחירות, אקים ועדה ציבורית ומקצועית שתדון בנושא החסינות בוודאי כשהדבר נוגע לעבירות פליליות. יעמוד בראשה שופט, יהיו בה נציגי ציבור, חברי כנסת לשעבר, וגורמים מקצועיים. נמצא מודל מתאים, נכון ומאוזן. המצב כיום הוא פתח מסוכן לשחיתות וקבלת החלטות מוטות פוליטית".

גנץ התייחס למצב בעוטף עזה: "אני מציע לנתניהו להחיל ריבונות קודם כל בנתיבות, בשדרות ובעוטף עזה. אני הייתי מציע לו להגיע להסכמים קודם כל עם ההורים שלא יודעים איזה ילד לקחת קודם לממ"ד. את נתניהו אזרחי ישראל משעממים".

בנושא מערכת הבריאות אמר: "אני אצור סדרי עדיפויות נכונים. אני אמנע העברת כספים קואליציוניים מיותרים, אדאג לצמיחה בכל המגזרים שתביא יותר מקורות תקציב ואשתמש גם בכספים שייכנסו מהכנסות הגז הטבעי. אני מתחייב להקים שני בתי חולים חדשים,  לדאוג ל-2500 מיטות אשפוז נוספות לחולים,  לדאוג ל-500 רופאים נוספים ולעוד 1500 אחיות. ואני מתחייב, ששר הבריאות הבא יהיה מכחול לבן כדי לוודא שכל מה שאני מתחייב לו יקרה. זה יהיה על שולחני מהיום הראשון שאכנס לתפקידי ואני אטפל בזה אישית".