חברות הבנייה לוינשטיין ושיכון ובינוי דיווחו אתמול לבורסה כי הוועדה המחוזית בתל אביב אישרה את פרויקט הענק לבנייה מחודשת באזור התחנה המרכזית הישנה.

במקום ייבנו 1,333 דירות, מתוכן 138 מיועדות להשכרה ארוכת טווח. נוסף לכך, יאכלס המקום 153 אלף מ"ר שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד במאות מיליוני דולרים.

שיכון ובינוי ולוינשטין רכשו את מתחם התחנה המרכזית הישנה ביולי 2015 תמורת 560 מיליון שקל. שווי הקרקעות לפי דוחות לוינשטין הסתכם בספטמבר 2019 ב־884 מיליון שקל. התוכנית מתפרסת על שטח של 78 דונם.

שיכון ובינוי (באמצעות החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן) וקבוצת לוינשטין (באמצעות החברה הבת לוינשטין נכסים בתחנה) מחזיקות בחלקים שווים ביותר מ־70% מזכויות הבנייה בקרקע. במקביל השלימו החברות תוכנית לפינוי בהסכמה של מתחם התחנה שאליו פלשו גורמים מפוקפקים.

עוד אושרה הקצאה של מגרשים ציבוריים, שטחים בנויים ציבוריים ושטחים פתוחים לטובת הציבור. בתוכנית בוצעו כמה שינויים: מספר דירות המגורים שניתן לבנות גדל מ־1,160 ל־1,333. מנגד, שטח הדירה הממוצע יעמוד על 70 מ"ר.

משרד האדריכלים יסקי מור סיון יתכנן את שטחי המגורים והאדריכל משה צור את שטחי המשרדים. במרכז המתחם יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה, ובכיכר העירונית יקום משכנה החדש של להקת בת שבע והיא תכלול שטח ציבורי נוסף. התוכנית כוללת גם את שימור בית הבאר במקום.

סמנכ"ל תכנון בשיכון ובינוי נדל"ן אבישי קימלדורף: "התוכנית מהווה נדבך משמעותי באסטרטגיה של שיכון ובינוי להעמיק את השקעתה באזורי הביקוש בפרויקטים המשלבים פיתוח נכסים מניבים ומגורים להשכרה ולמכירה".

חן גור לוטן, מנהלת נכסים מניבים בלוינשטין, הוסיפה: "מדובר בתוכנית ענק, שתסייע בפיתוח וחידוש מרכז תל אביב, שהוזנח שנים רבות ויצר מובלעת בלב העיר".