גד פניבילוב משעשע את הילדים הצופים בתוכנית האח הגדול, בתפקיד האוויל שהוא לקח על עצמו כשנכנס לבית האח. כאבא, אולי הוא לא בדיוק המודל של האחראי המבוגר, אבל אני בטוחה שאת הילד הפרטי שלו הוא מצחיק עד דמעות, כי ילדים אוהבים שיגועים. ואולי הוא לא כזה עילג כמו שהוא מנסה להציג, וממש לא בור בענייני דיומא, כי מדי פעם מתפלחים לו גם משפטים מהוקצעים וברורים. אולי הוא בכלל לא שוטה הכפר, ובעצם אסטרטג מתוחכם שבא לבלבל אותנו לגמרי על מנת שנרצה להמשיך ולתהות על קנקנו ולכן נשאיר אותו במשחק לאורך זמן. ואולי הוא גם זמם לעבוד על כולנו ורקם תוכנית שתראה מצד אחד עד כמה הוא פרזיט שנרתע מלהזיז צלחת ממקומה ולהעבירה לכיור, ולאט לאט להוכיח שהוא משתנה ומשתפר, ויום אחד הוא אפילו יהיה מוכן לקרצף את השירותים עם מברשת שיניים. כל זה, כי הוא יודע שהצופים אוהבים דמויות שמשתנות ומתפתחות.

ייתכן שהוא גם יודע שהצופים סקרנים לגבי דמויות שנויות במחלוקת. אז מצד אחד הוא שונא את ניר, מציק לו ומטריד אותו, מלגלג עליו ומחקה אותו, ומצד שני, מחפש את קרבתו ורוצה להיות חבר שלו. מצד אחד צורח עליו כאחוז דיבוק "אתה שקרן, תמיד היית שקרן ואתה תמות שקרן". רגע אחרי זה הוא בא אליו כולו נופת צופים וכולו חנופה, כמו חתולה מיוחמת. ייתכן שכל ההתנהגות הזאת היא בשביל לבלבל את האויב, כלומר אותנו, ולעורר פרובוקציות שגם אם הן מוסיפות ערך טראשי בלבד לתוכנית, הן עוד יביאו אותו לגמר, כי יש קהל שאוהב את כל בלבולי השכל האלה. כמו שבטוח שאותו קהל גם אהב את ההתנפלות של גד על רונן, שבאה משום מקום ולא הלכה לשום מקום, וסתם נסיון לעשות עוד רעש וצפצופים מיותרים.

ואולי לא מסתתרת שום אסטרטגיה מאחורי האישיות של גד, וכל ההתנהגות הקפיצית והתזזיתית שלו היא חלק טבעי ממנו. הוא כמו אותו ילד שחושב שהוא להיט, בגלל שהוא מכיר כמה מילים גסות. זה סוג של הומור שנמאס עם הזמן, כי הוא חסר טעם ופואנטה ולכן הוא כבר לא מצחיק יותר. מכול מקום, גד הוא תעלומה שלא ממש מעניין לפענח אותה.

בינתיים נראה שניר לא מתרשם מגד יותר מדי. זה מזכיר לי כשהייתי קטנה, הייתה לי כלבת גולדן רטריבר שהייתה מסתכלת ברחמנות ואדישות על כלב פינצ'ר קטן וצווחני שהיה נוהג לנבוח עליה ברחוב, עד שיום אחד היא התעצבנה והחזירה לו בשאגה של אריה, והפינצ'ר התכווץ כולו מפחד. יש משהו קצת מפחיד בשלוות הנפש והאדישות שניר מפגין לנוכח המאמצים הבלתי נלאים של גד לשגע אותו. לכן, אני לגמרי יכולה לדמיין את ניר יום אחד כשסבלנותו תפקע, שואג על גד על מנת להעמיד אותו במקומו. אין מה לחמול על ניר שגד הפך אותו לשעיר לעזאזל של הבית. האיש מסוגל להגן על עצמו והוא יעשה זאת בלי להניד עפעף, כי הוא נראה לגמרי שלם עם עצמו. בעוד האחרים מחליטים להחרים אותו, הוא ממשיך בשיגרת יומו ועושה את ריצת הבוקר שלו במין שקט שלפני הסערה.

אין טעם לדבר על העימות שהיה בפרק של אתמול בין יוסי וניר. זה בפירוש היה שפת חרשים אילמים. יחד עם זאת, בעיניי זה היה די פתטי שניר סיפר לאחרים שיוסי היה אלים כלפיו. כולה, קצת נגע לו ביד, ביג דיל. אני גם חושבת שניר עשה שימוש ציני בחבריו החיילים שנהרגו בקרב, על מנת להתמסכן ולעורר אהדה. חיילים קרביים לא נוהגים לדבר על חבריהם המתים. ועדיין, עוד לא ברור איך מצד אחד דובר "שוברים שתיקה" בוכה על חבריו שנפלו בקרב, אך לא מתנגד לדרך של ארגונו להשמיץ את הצבא בו שירתו חבריו שחלקם קיפחו את חייהם, בעיני העולם. גם אם הכוונות טובות, יש דרכים הגונות יותר להביע מחאה.

אסיף נתפס אתמול במערומיו. התרגיל שעשה להם האח כשגילה לחלק מהדיירים מה אסיף אמר בחדרו, חשף כמה נקודות תורפה שלו, שכנראה שועט לעבר הניצחון במלוא הקיטור, ואפילו לא מצליח להסתיר את קנאתו ביריבים פוטנציאליים שעלולים לאיים על המקום שלו, ולכן הוא מצביע על חסרונותיהם בפני האח, ו-hopefully בפנינו הצופים, שנשמע ונשכיל לבחור.