בבון זכר הנושא ומטפל בגור אריות צעיר הוא אמנם מראה יוצא דופן שנראה כאילו נלקח מתוך סרט של 'דיסני', אבל בסוף השבוע האחרון זה קרה בפארק הלאומי קרוגר בדרום אפריקה.

קורט שולץ, אחד מעובדי הספארי, מספר על המקרה שהפתיע אותו: "הבבון לקח את הגור לעץ, החזיק אותו וטיפח אותו כאילו היה שלו", אמר שולץ, שבעשרים שנה מעולם לא ראה התנהגות כזו. "הבבונים הזכריים מטפחים את עצמם בדרך כלל, אבל הטיפול שניתן לגור האריות הזה היה כמעט כמו טיפול שבבון נקבה מעניקה לאחת הגורים שלה", אמר.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Latest Sightings - Kruger (@latestkruger) on

שולץ סיפר שהבבון היה נרגש ונלהב לגלות את גור האריות. לפי תיאורו, הוא מצא את הגור הצעיר בזמן שלהקת הבבונים הסתובבה באזור עם גבעות גרניט וסלעים, שבהם ידוע כי אריות ונמרים מסתירים את הגורים שלהם בזמן שהם הולכים לצוד. הגור היה נראה מותש ומיובש, וככל הנראה זה מה שמשך את הבבון לרצות לטפל בו.

"בבונים הם בעלי חיים חזקים מאוד. כשהלהקה מצאה את הגור, הם התרגשו ונלחמו עליו וזה עלול היה לפגוע בו", אמר שולץ. לאחר שאחד הבבונים תפס את הגור הצעיר, הוא עבר מענף לענף, טיפח וסחב אותו במשך תקופה ארוכה, כאילו היה שלו.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kurt Safari (@kurtsafarico) on

"אני לא רואה סיכוי שהגור המסכן הזה ישרוד. חבורת הבבונים הייתה גדולה ואמו הלביאה לא תוכל להחזיר אליה את הצעיר", אמר שולץ. "הטבע אכזרי לרוב וההישרדות של גור טורף צעיר אינה קלה. גור האריות היה מהווה איום על הבבונים כאשר בבגרותו. הייתי עד לבבונים הורגים באכזריות גורי נמר וכבר שמעתי על בבונים שאף הרגו גורי האריות".