היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (חמישי) צו מניעה לשר המשפטים אמיר אוחנה, זאת בעקבות דרישתו של האחרון להקים ועדת בדיקה ממשלתית בעניין מח"ש. מנדלבליט קבע כי הבקשה שהוגשה על ידי אוחנה נועדה לצורכי בחירות וכי יש מניעה משפטית להקמתה. 

הודעתו של מנדלבליט מגיעה לאחר שאתמול הודיע שר המשפטים, אמיר אוחנה הודיע כי יביא לאישור הממשלה את הצעתו להקמת ועדה שתבחן את מח"ש: "החלטתי להביא לאישור הממשלה את הקמתה של ועדת בדיקה ממשלתית לבירור טענות בנוגע להתנהלות, למבנה הארגוני ולכפיפות של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ולהעניק לה סמכויות של ועדת חקירה. את בעיית חוסר האמון במח"ש אני מכיר עוד מימי כעורך דין. מדובר בבעיה ארוכת שנים וחוצת מגזרים. מעט לאחר כניסתי לתפקיד, כשהארץ בערה בעקבות המקרה הטראגי בו נהרג סלומון טקה ז"ל, שהצית מחאה גדולה בקרב ישראלים רבים ובהם יוצאי אתיופיה, הודעתי על כוונתי להקים אותה (יולי 2019)".

אוחנה הוסיף ואמר כי "תחושות הכאב האמיתי והאותנטי שחשו רבים מיוצאי אתיופיה הגיעו גם לאוזני, הן בישיבת ועדת השרים למאבק בגזענות בראשות רה"מ, הן בישיבות שקיימתי בלשכתי והן כפי שעלו באמצעי התקשורת השונים. רבות מהטענות הופנו אז נגד המחלקה לחקירות שוטרים, שיותר מדי מקרים המגיעים לשם לא זוכים – כך נטען – לטיפול ההולם והראוי. בחנתי את האפשרויות השונות, והחלטתי להקים את הוועדה. אלא שאז עלתה טענה מהגורמים המשפטיים הבכירים לפיה בתקופת הבחירות יש בעייתיות בהקמת ועדת בדיקה שכזו, שהיא אירוע נדיר בתולדות המדינה.