על רקע ההסלמה במצב הביטחוני אמר הערב (חמישי) סגן הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת יאיר גולן, כי "הימין אחראי לגל הטרור".  גולן אמר את הדברים בריאיון לתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13, לאחר שנשאל האם הימין אחראי לגל הטרור.

"צר לי לומר שכן. יותר מאשר שתוכנית השלום של טראמפ הובילה לגל הפיגועים, ההצהרות על הסיפוח והיסטריית הסיפוח זה זה מה שהלהיט את השטח", אמר גולן והמשיך: "יש לנו תוכנית שהיא יותר מאשר ספין בחירות, כי מי שרוצה באמת תוכנית שלום מביא את שני הצדדים לשולחן ולא משיק תוכנית במעמד צד אחד".

עוד אמר חבר הכנסת, כי "נתניהו יודע מצוין שאי אפשר לצאת עם שום יוזמת סיפוח, והוא מכיר את המגבלות האלה היטב. אם אתה יוצא עם הכרזות כאלה לפני הבחירות בשביל לקושש כמה קולות, סלח לי, אבל זה חוסר אחריות לאומית".

גולן אף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ממשלת סמוטריץ'-נתניהו קישקשה על סיפוח מסוכן והציתה את השטח, ועכשיו יש חיילים פצועים בבתי חולים. כשמי שאומר את האמת ומיד מתויג כ"חולה נפש", אין פלא שכולם שותקים. ביבי, בנט, אולי אני לא בדיוק איש השמאל שהתרגלתם אליו, אבל אותי צעקות ההיסטריה מימין לא יפחידו, אני אמשיך להגיד את האמת".

במפלגת הליכוד התרעמו מדבריו של גולן: "בושה. לפי יאיר גולן, שותפו הטבעי של גנץ לממשלה, הימין אחראי לטרור נגד חיילי צה״ל ואזרחי ישראל. כל אחד מבין שגולן וגנץ יחסלו את 'תוכנית המאה'. אין לגנץ ממשלה בלי גולן וטיבי, מי שמצביע עבורם יקבל בחירות רביעיות. רק ליכוד גדול יוציא את המדינה מהפלונטר ויביא ריבונות".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה, כי "יושב באולפן איש שמאל קיצוני ש'מזהה תהליכים׳ בזמן שפצועי הפיגועים עוד נאבקים על חייהם ומאשים את הימין בטרור כנגד יהודים. את הימין! יאיר גולן המחיש הערב שוב את הסכנה של ממשלת שמאל-ערבים.
יאיר גולן - תתבייש".