ראיון שהעניק ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) למוסף "הארץ" עורר סערה במערכת הפוליטית, כאשר משפט אחד שאמר פורש כגזעני כלפי עדות המזרח. "הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט בוינה וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות", אמר הנדל בהתייחסו למדינת ישראל כעירוב תרבויות. בהמשך הראיון אמר הנדל כי "אני חושב שהתרבות הערבית מסביבנו היא הג'ונגל".

הנדל ספג במהלך סוף השבוע ביקורת חריפה על התבטאויותיו, מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל ממפלגתו שלו. ח"כ עפר שלח הגיב לדבריו באירוע שבת תרבות במועצה אזורית בני שמעון: ״דבריו של יועז הנדל הם התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה ואינה משקפת בדבר את רוחה של כחול לבן״.

הליכוד פרסם הודעה שהשוותה את הנדל לאמן יאיר גרבוז, שבערב בחירות 2015 נשא את "נאום הקומץ" הזכור: "יועז הנדל הוא גרבוז של 2020. הוא מתייחס למצביעי הליכוד כ״מנטליות של דרבוקות״. זה היחס שלו לאנשים שחזרו הביתה, לארץ ישראל, עם תרבות עשירה ומפוארת. שיתבייש!".

גם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הגיב בציוץ: "אם יש משהו שמפריך את תיאוריות העליונות האירופאית של הנדל זה הבורות וחוסר תרבות שהוא הפגין בראיון בהארץ. תמיד אעדיף את העוד של קסבג׳י על הקונצרטים של וגנר, ואני גם יכול להעביר לחצוף הזה שיעורים על באך".

ח״כ תמר זנדברג התייחסה במפגש אוטובוס השבת של העבודה-גשר-מרצ לדבריו של הנדל וכינתה אותו ״סוס טרויאני״: ״בעוד אנחנו עובדים עבור ממשלת שמאל בראשות גנץ, יש בכחול לבן סוסים טרויאנים שהמטרה שלהם היא למנוע ממשלה כזו. את הקולות הגזענים של הנדל שמענו השבוע, האנשים האלה מנסים למנוע את חילופי השלטון בישראל״.

ח"כ איציק שמולי (עבודה) הגיב בציוץ בטוויטר לדבריו של הנדל: "אני מכיר את יועז הנדל וחלוק עליו בנושאים רבים. גזען הוא לא, אבל חייבים להבין שאותה ההשטחה ל״מנטליות הדרבוקות״ היא שהביאה להשתקת ההיסטוריה והתרבות שלנו ורידדה אותה לכדי הערת שוליים של הסיפור המרכזי. כילד זה גרם לי להתבייש ואני רוצה שנלמד לבנות נרטיב לאומי וחברתי רחב ועמוק יותר".

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, תקף בכנס בחירות בשפרעם את הנדל וכינה אותו "גזען לבן נגד ערבים ומזרחיים כאחד. הנדל הוא לא טרזן, הנדל הוא הג'ונגל. אני מת על פיירוז ועל הדרבוקה בשירי אום כולתום וקרוב לודאי שהנדל מאזין לווגנר בכל פעם שמגף הכיבוש דורס את הפלסטינים נטולי זכויות האדם, בגלל אותה תרבות מערבית המעודדת התנחלויות, נישול וסיפוח. אני בז להשקפת העולם שלו ושל חלק מחבריו המאמינים בעליונות היהודים".

הנדל עצמו ניסה להסביר את דבריו: "עשו סיבוב שלא קשור לנושא הראיון ובכל זאת: לא מוכן להשתתף במשחק. יש בישראל אלף צבעים וגוונים, טוב שכך. בסוף החזון הוא עם אחד ולא חלוקה לעדות. יום אחד זה יקרה. אני מאמין בזה. חבל שיש מי שרוצה לפלג אותנו לצרכי קמפיין. אגב מתחבר יותר לדרבוקות פחות למוזיקה קלאסית. שבת שלום".