יום האהבה הבינלאומי הוא חגיגת קניות לזוגות אוהבים ברחבי העולם, שמביעים את אהבתם באמצעות קניית מתנות רומנטיות אחד לשני. גם בישראל אימצו את החג הזה באהבה, ובשנים האחרונות ניכרת עלייה של כמעט 20% בסכומים שאנחנו מוכנים לשלם על המחוות הרומנטיות האלה. 174 ש"ח ב־2017, לעומת 203 ש"ח בשנת 2018, ועלייה מינורית נוספת לממוצע של 205 ש"ח למתנה בשנת 2019.

האמריקאים, לשם השוואה, משקיעים סכום גדול הרבה יותר, אולי כי הוולנטיינ'ס מוטמע חזק יותר בתרבות האמריקאית, ואולי כי אין להם "מועד ב'" בדמות ט"ו באב... לפי נתוני NRF (האיגוד הקמעונאי הגדול בעולם), הגבר האמריקאי מוציא בוולנטיינ'ס כ־229 דולר, יותר מפי שניים מהאישה האמריקאית, שתבזבז 97 דולרים בממוצע על מתנות בחג האהבה.

המתנה הפופולרית ביותר בארה"ב (52%) היא ממתקים, ואילו המתנות היקרות ביותר - התכשיטים, נרכשות על ידי 18% בלבד. הקטגוריות הנוספות שזוכות לפופולריות בארה"ב הן כרטיסי ברכה (44%), פרחים (35%), בילויים (34%), בגדים (18%), ושוברי מתנה (15%).

"אף שט"ו באב, יום האהבה היהודי, פופולרי יותר בישראל, העלייה במודעות ובמספר רוכשי המתנות בוולנטיינ'ס גדלה מדי שנה וכך גם ההוצאה הממוצעת על מתנה", אומר טל רז, מנכ"ל רשת המתנות ג'נטלמן, המונה 48 סניפים. 

ומה המתנות שישראלים אוהבים לקנות לבני/בנות זוגם יותר מכל? על פי נתוני הרשת (ג'נטלמן), הקטגוריות המובילות בתחום הן מתנות עם חריטה של הקדשה אישית ומשחקי זוגות רומנטיים, לצד הקטגוריות הקלאסיות של תכשיטים, שעונים וארנקים. גם מוצרי עישון וערכות פוקר הפכו למתנות פופולריות. "לישראלים חשוב בעיקר לרכוש מתנות מקוריות בעלות אופי אישי, עם חריטת הקדשה אישית לבני הזוג", מסכם רז.

בתחום התכשיטים בישראל, עולה מסקר שערכה רשת החנויות לשעונים ולתכשיטים אימפרס, כי מתוך שלל המתנות,  גברים ישראלים יעדיפו לקבל שעון במתנה. אצל נשים, לעומת זאת, רובן מעדיפות לקבל במתנה, בעדיפות ראשונה, טבעת או כל תכשיט אחר - ורצוי עם יהלום!