נגיף הקורונה ממשיך לעורר בהלה בינלאומית, וחשש מפני התפרצות המחלה במוקדים נוספים ברחבי העולם. גורמים רשמיים אישרו היום (שבת) כי מניין הנדבקים בספינת התענגונות שעגנה ביפן ונוסעיה שוהים בבידוד, ביניהם לפחות כ-15 ישראלים, זינק ביממה האחרונה ל-86 חולים בסך הכל, מה שמהווה את מספר החולים הגבוה ביותר מחוץ לשטחי סין, שהייתה המוקד למחלה. 

משרד החוץ הישראלי התייחס מוקדם יותר השבוע למידע אודות הספינה היפנית אשר על סיפונה נמצאים כ-3,700 נוסעים בהסגר. בהודעת המשרד, המבוססת בין היתר על תדרוך שקיים משרד החוץ היפני לנציגויות הזרות בטוקיו, והתקבל מהקונסולית הישראלית רויטל בן נעים נכתב: "על הספינה יש כ-3700 נוסעים ועל פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי אבל הרשימות עדיין לא מאומתות".

נוסעת על סיפון הספינה המבודדת בהונג קונג (צילום: DR. PETER LO/via REUTERS )
נוסעת על סיפון הספינה המבודדת בהונג קונג (צילום: DR. PETER LO/via REUTERS )

בנאום שנשא היום טדרוס אדהנום, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמית, אמר כי מומחים בינלאומיים מטעם הארגון צפויים לצאת בימים הקרובים לסין על מנת לסייע בנסיונות הבלימה למחלה הקטלנית. בנאומו ציין כי הארגון ינטר רשתות חברתיות על מנת להלחם באינפורמציה שקרית או מוקצנת בנוגע להיקף המחלה ברחבי העולם.

המחלה הגיעה גם למוקדים שונים באירופה. גורמי הבריאות בצרפת דיווחו היום כי הורו על סגירת מספר בתי ספר בקרבת אתר סקי פופולרי במזרח המדינה, זאת לאחר שחמישה אזרחים בריטים שהגיעו לאזור, ביניהם ארבעה מבוגרים וילד, אובחנו כחולים במחלה הקטלנית.

החמישה נדבקו במחלה ככל הנראה לאחר שבאו במגע עם אזרח בריטי אחר ששהה לאחרונה בסינגפור. גורמי בריאות רשמיים בצרפת עדכנו כי מצבם של החולים בעת איתורם וכן נכון לרגע זה - אינו חמור. עם זאת, במסיבת עיתונאים הכריזו כי הורו על סגירת שני בתי ספר באזור הסמוך לאתר הסקי, זאת בעקבות העובדה כי הילד שנדבק במחלה נכח בשניהם.

בעקבות איתור החולים החדשים וכן הידיעות על התפשטות המחלה ברחבי העולם, פרסמה הממשלה הצרפתית אזהרת מסע רשמית לסין, בה המליצו לכלל אזרחי המדינה שלא לטוס למדינה האסיאתית אלא אם כן מדובר במקרים דחופים שאינם סובלים דיחוי.

בישראל התעורר אתמול חשש כי פעוטה כבת שנתיים, שחזרה מתאילנד עם משפחתה, נדבקה במחלה. בעקבות כך, הילדה אושפזה  בבית החולים מאיר בכפר סבא. מוקדם יותר היום עדכנו גורמים רשמיים בבית החולים כי בדיקות הפעוטה תקינות וכי אינה חולה במחלה. כמו כן, שני חולים נוספים הגיעו לבית החולים איכילוב בחשד כי נדבקו בנגיף. לאחר בדיקות רפואיות - הוסר החשש להדבקות.

בסין, מוקד התפרצות הנגיף הקטלני, ממשיכים בנסיונות לבלום את התפשטות המחלה. מוקדם יותר השבוע, הו לישאן, ראש משלחת ההצלה בווהאן בה התגלו החולים הראשונים במחלה, מסר כי העיר מתמודדת עם אתגרים רבים, והמצב עדיין מוגדר קשה ומתמשך. בעיר מוקד התפרצות הנגיף בווהאן הוקצו 132 מבני ציבוריים, ובהם למעלה מ-12 אלף מיטות הנערכות לקלוט חולים החשודים בהידבקות בווירוס הקטלני.

ממשיך להתפשט ברחבי העולם (צילום: gettyimages)
ממשיך להתפשט ברחבי העולם (צילום: gettyimages)

קודם לכן, רופאים בבית החולים ווהאן שבסין העריכו כי נשים בהריון שנדבקו בנגיף עשויות להעבירו לעובר שלהן. הרופאים אף חשפו כי לפני שלושה ימים נערכה בדיקה לתינוק שנולד לאם שנושאת את הנגיף, והתוצאות הראו כי הוא חולה בקורונה. 

מנגד, המדען שעומד בראש צוות המחקר הבריטי לנושא החיסון נגד וירוס הקורונה הודיע הבוקר שצוותו ביצע פריצת דרך משמעותית בחקר המחלה. פרופסור רובין שאטוק באימפריאל קולג' בלונדון אמר כי הוא יתחיל לבחון כבר בשבוע הבא את החיסון שפיתח על בעלי חיים, כשמהטרה היא להתחיל לחסן בני אדם כבר בקיץ.