שיא מדאיג: למרות המודעות הגוברת לסוגיית ההתחממות הגלובלית, נדמה כי לעיתים המציאות עולה על כל תחזית קודרת ומאותתת לנו על העתיד להתרחש. 18.3 מעלות הצלזיוס שנרשמו במהלך סוף השבוע האחרון בחצי האי הארקטי, מהווים נורת אזהרה משמעותית - זוהי המדידה החמה ביותר מאז החלו הרישומים המודרניים. כך עולה מן הדיווחים המגיעים מבסיס אספרנזה, בקצה הצפוני של הקוטב הגובל בארגנטינה.

"זוהי לא סיטואציה שמקשרים בדרך כלל עם אנארקטיקה גם במהלך עונת הקיץ, השיא הקודם עמד על 17.5 מעלות צלזיוס והוא נמדד בשנת 2015", כך אמרה קלייר נוליס, דוברת ארגון המטאורולוגיה העולמי (WMO) במסיבת עיתונאים בז'נבה. "קצב נמיסת הקרחונים עלה לפחות פי שישה במהלך 40 השנים האחרונות, והמספר ממשיך לטפס. המשמעות היא שאנו בבעיה רצינית בכל הנוגע לעליית מפלס הים", הוסיפה נוליס.

בתוך כך, מדעני הארגון המטאורולוגי עוסקים במלאכת חקר ההתחממות הגלובלית המואצת, אשר עם השלכותיה צפוי המין האנושי להתמודד במהלך מאות השנים הבאות. אולם כבר עתה מעריכים בארגון כי פניי הים יעלו בכשלושה מטרים עד סוף המאה. במהלך העשור האחרון תועדו מקרים רבים של נמיסת קרחונים בקטבי כדור הארץ, שאף הביאו לשטפונות והצפות בחופים הסמוכים.