דובר צה"ל הודיע לפני זמן קצר (שבת) כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה המועצה האזורית שער הנגב. כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח בלבד. לא דווח על נזק או על נפגעים. בנוסף, נמסר כי טנקים של צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה משטחי הרצועה לעבר ישראל. הרקטה נחתה באשכול בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או נפגעים.

כמו כן, מספר בלוני נפץ אותרו היום על ידי עובדים זרים בשדה חקלאי במועצה האזורית מרחבים. העובדים, שהגיעו לאחרונה לארץ, מצאו את צרור הבלונים ואספו אותו כאשר החפץ החשוד מחובר אליהם. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

צרור בלי הנפץ שאותרו במועצה אזורית ברחבים. צילום: דוברות מרחבים
צרור בלי הנפץ שאותרו במועצה אזורית ברחבים. צילום: דוברות מרחבים

בעקבות המקרה, יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ הנחה את קב״ט המועצה, קב״ט מרכז המועצות האזוריות ואת הועדה החקלאית, לרענן את כללי הזהירות ולצאת בקמפיין הסברה ממוקד למעסיקים ולעובדים הזרים.

אתמול הוזעקו חבלני משטרת ישראל בעקבות בלונים חשודים שאותרו באיזור העיר שדרות, מועצה איזורית לכיש ומועצה איזורית חוף אשקלון ואליהם מחובר חפץ חשוד. למקומות נחיתת הבלונים הוזעק גם חבלן המשטרה והשטח נסגר עד לסיום טיפול זהיר ומקצועי שיסיר את הסיכון מהחפץ. כביש 3 בצומת ניר ישראל-הודיה נסגר לתנועה עד לסיום הטיפול בחפץ חשוד שככל הנראה התנתק מהבלונים.