ראש הממשלה, בנימין נתניהו נאם הערב (שבת) במעלה אדומים ואמר: "בלי יהודה ושומרון קיומנו היה בסכנה. בלי מולדת אין לנו קיום, אנחנו תלושים, אין לנו עבר, אין לנו עתיד. זו הזהות והמורשת שלנו וכאן העתיד שלנו. לכן האויבים שלנו מנסים לעקור ולהוציא אותנו מלב המולדת שלנו. הם לא יצליחו בכך. אנחנו כאן וכאן נישאר לנצח". עוד הודיע כי "אנחנו בעיצומו הליך המיפוי של השטח שעל פי תוכנית טראמפ יהיה חלק ממדינת ישראל. זה 800 קילומטר של גבול הרבה שטח. אנחנו נוביל את זה והנשיא טראמפ ילך על זה, אני סומך עליו לגמרי"".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "החיבור האמיץ הזה של עמנו ליהודה ושומרון היה מובן לי מיד, אפילו לפני מלחמת ששת הימים. גם אחרי הניצחון היה ברור לי שדבר יסודי אחר חסר- אף מדינה בעולם,  אפילו לא אחת לא הייתה מוכנה להכיר בריבונות שלנו בלב ארצנו. אף אחת ממדינות העולם לא הכירה בי-ם כבירת ישראל. אפילו לא הכירו בכותל. עם התנ"ך שב לארץ התנ"ך ואפילו עמים שיודעים את האמת ההסטורית ומאמינים בתנ"ך לא הכירו בזה. וגרוע מזה- כל התכניות שהוצעו ע"י שורה של ממשלים אמריקאיים, כל התכניות המדיניות ייחסו לירושלים כשטח כבוש".

נתניהו הוסיף ואמר: "בלב יהודה ושומרון התייחסו כשטח ככבוש. בלב הכותל המערבי- התייחסו כשטח שצריך להחזיר אותו. איך זה קרה? יש לי הסברים - התעמולה הערבית. צריך לומר את האמת. כל זה התחיל גם אצלנו. אחרי האופוריה של מלחמת ששת הימים, השתרשה בקרב חלקים מהעם, בשמאל, תפיסה מסוכנת, יחס לחבלי מולדתנו. שבמקום להאבק עליהם אנחנו צריכים לוותר עליהם. טענו שאם נמסור שטחים לאויבנו הם ישלימו עם קיומנו. שטחים תמורת שלום הם אמרו. וכשממשלות עשו את זה- קיבלנו שטחים תמורת טרור. כלום לא עזר. זה היה חלום בלהות".

ראש הממשלה התייחס ללחצים שספג מצד הממשל האמריקאי והקהילה הבינלאומית: "כשהייתי רה"מ ושר החוץ נאבקתי בכל כוחי, בשליחותכם, חברים יקרים שנמצאים בקהל. יחד נאבקנו בנחשול הגועש של אוסלו, ברפיסות, בהקטנת הראש. הנחשול הלך וגאה. הדרישות מישראל לוותר ולסגת הגיעו לשיאן ב-11 השנים בהן עמדתי בראש מורם מול שני ממשלים אמריקאים- בשליחותכם. זה היה לחץ בלתי פוסק של השמאל והתקשורת בישראל, שרצו כל הזמן שניסוג ונוותר. מזכירת המדינה, גורמים אמריקאים ביקשו ממני לעשות דברים שלא יכולתי לעשות. אמרו לי שיש לי שעתיים - אם לא תסכים לדרישותינו, נצא יחד לתקשורת שמחכה בחוץ ואני אומר להם שאתה וממשלת ישראל, אתם המכשול לשלום. אמרתי לה - אני לא זקוק לשעתיים, לא לדקותיים. נצא עכשיו. אני נציג העם היהודי ולא אעשה דבר לסכן את ארצי ומולדתי".

עוד אמר נתניהו: "אחרי הלוויתו של שמעון פרס ז״ל, אישיות אמריקנית בכירה מאוד העבירה לי מסר: 'אם אתה רוצה הלוויה מכובדת כזאת, כדאי שתתחיל לוותר'. אמרתי בתשובה: 'אני לא דואג להלוויה שלי, אני דואג למנוע את הלוויה של המדינה שלי'. זאת הסיבה שבגללה הייתי מוכן להתייצב לבד בקונגרס האמריקאי מול נשיא ארה"ב מול הסכם הגרעין המסוכן. זה היה הסכם שגנץ תמך בו כמובן. במשך 11 שנים נלחמתי בלחצים מבית ומחוץ- לבצע עקירות שיסכנו את עצם קיומנו. מילה על ארה"ב, גם במצבים האלו, מדובר בבעלת ברית חשובה שלנו, גם מול ממשלים עוינים. חתמתי מול אובמה על הסכם שמעניק סיוע בטחוני של מיליונים. אני מכבד ומעריך את זה. מכבד את אובמה. הוא האמין שנסיגה לגבולות 67 וכל שאר הדברים שווים את זה. אבל התפקיד שלי כרה"מ ישראל זה לעמוד מול הדברים שמסכנים את קיומנו, עתידנו, המדינה שלנו".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגבי לדברי ראש הממשלה: "נתניהו, אין יותר אף איש ימין שמאמין לחזיונות שלך על הפלת חמאס וסיפוחי שטחים. 
איבדת שליטה על הבטחון, על הבריאות ואפילו הליכודניקים כבר מבינים שחייבים להתקדם. בעוד חודש יתחיל המשפט שלך וישראל תיגמל מהשקרים שלך".

שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, קרא לראש הממשלה להביא את הצעת החלת הריבונות להצבעה מיידית בממשלה: "לעולם לא יהיה רגע יותר מתאים להחלת הריבונות בארצנו. אני קורא לראש הממשלה נתניהו להביא את החלת הריבונות ביהודה ושומרון להצבעה מיידית בממשלה. ראש הממשלה, אנחנו נהיה לימינך! ללא ריבונות, נקבל מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים".