יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הערב (שבת) בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי כי למרות הקושי שחווים תושבי הדרום כתוצאה מירי הרקטות הבלתי פוסק ושיגור בלוני הנפץ - המצב בעוטף עזה "מעולם לא היה טוב יותר". בהמשך הוא טען כי "הביקוש למגורים בדרום הארץ גבוה מאי פעם" והסביר: "אנחנו בארץ ישראל וארץ ישראל נקנית בייסורים".

"כשר הפנים ושר הנגב והגליל - מעולם לא היה טוב לתושבי הדרום ופריחה לדרום כמו ב-5 השנים האחרונות", טען דרעי, "ברור שיש כאב אבל מצד שני אנחנו בארץ ישראל וארץ ישראל נקנית בייסורים. בממשלה דאגנו לכך שהיום אי אפשר להשיג דירה אחת בדרום אפילו להשכרה". הוא הוסיף: "מי חלם שבנתיבות בונים עשרות אלפי יחידות דיור, באופקים, בירוחם, בכפר עזה".

בהמשך דבריו אמר כי הוא "מרכין את הראש בפני ההורים ובפני השליחים שנמצאים שם, אבל הם יודעים הממשלה עושה את המקסימום ואני לא משלה אותם. אין פתרונות קסם. מה את רוצה שנכבוש את עזה מחר בבוקר? ומה נעשה איתם, אני אהיה שר הפנים בעזה?". 

דרעי נשאל על הסיכוי לסבב בחירות רביעי, ומה תעשה מפלגתו במקרה שבו גוש הימין לא יצליח רוב בבחירות הקרובות, והסביר ש"נצטרך לראות מה לעשות" אך הדגיש כי הפתרון נמצא בידיים של כחול לבן. "אם גנץ היה שומע לעצתי בבחירות הקודמות, היינו מקימים ממשלת אחדות ועוד חודש חודשיים הוא היה ראש ממשלה והיינו יושבים איתו. אני מקווה שהפעם הוא יעשה את זה", הסביר, "אני מקווה שגנץ יבין שהוא לא יכול להקים ממשלת מיעוט. הוא יבין שהוא צריך ללכת לאחדות. אני אעשה הכל כדי שזה יקרה".

בדומה לקמפיין הליכוד, דרעי האשים בראיון את יו"ר כחול לבן כי בכוונתו להקים ממשלת מיעוט יחד עם מפלגות העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו ובעזרת הימנעות הרשימה המשותפת. "ליברמן ראה שבסקרים הוא יורד אז הוא שינה את דעתו", תקף, "לעולם החרדים לא לקחו את עם ישראל שלוש פעמים בשנה לבחירות כמו שליברמן לקח. הוא הוליך שולל את כולם". הוא הוסיף: "באפריל הוא אמר שהוא תומך בנתניהו ואחר כך בממשלה רחבה וכל פעם הוא טרפד את זה. בחירות רביעיות זה באשמתו. מעולם לא היינו מעזים לעשות את מה שהוא עשה".