נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, פנה הערב (שבת) לנשיא פרו, מרטין אלברטו ויסקרה קורנחו, בבקשה לחון את הודיה מונסנגו, צעירה ישראלית העצורה בארצו מזה מספר חודשים. הודיה בת ה-24, מוגדרת כבעלת צרכים מיוחדים, ונעצרה לפני כחצי שנה בחשד שניסתה להבריח סמים ומואשמת בסחר בסמים.

בפנייתו ציין הנשיא כי הודיה סובלת מבעיות רפואיות והדגיש את העובדה שהנאשמת אינה בעלת עבר פלילי קודם, וכי סביר להניח שמצבה הייחודי הוא הגורם העיקרי למעורבותה לכאורה בעניין, וזאת שלא במכוון. בנוסף לבקשת ההתחשבות מן הרשויות, הובהר כי הודיה איננה דוברת אף שפה מלבד עברית, ועל כן מתקשה לתקשר עם עורכי הדין המקומיים שלה.

״בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו, אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה,״ הדגיש הנשיא במכתבו והוסיף: ״בנסיבות ייחודיות אלה, אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסנגו״. 

לאחר שחרורה הדרמטי של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, החלו משפחות ישראלים נוספים המרצים עונשי מאסר בחו"ל לנסות ולחשוף את סיפורם, במטרה לעורר מודעות לאומית לסיפור יקיריהם. בראיון שהעניק אחיה, מאור מונסנגו, הוא טען כי הודיה נתפסה בשדה התעופה כשבחיקה ארבע מזוודות מלאות בסם מסוג קוקאין, מה שמגדיל לדבריו את החשד שמדובר בניסיון הפללה.