לאחר השבוע שעבר, שהיה עמוס באירועים ביטחוניים, פיגועים ומתיחות רבה שנמשכה גם בימים האחרונים, סוף השבוע האחרון ביהודה ושומרון עבר בשקט יחסי. זאת, למרות אירוע נוסף שבו נהרג צעיר פלסטיני לאחר שזרק בקבוק תבערה לעבר כוחות צה”ל. מזג האוויר הסוער אולי סייע בכך שגם הפעם לא יצאו המונים לרחובות ולנקודות החיכוך המוכרות להתעמת עם כוחות צה”ל, אבל בשלב זה לפחות הציבור הפלסטיני אינו ממהר להתגייס למחאה העממית. 

סוף השבוע הרגוע יחסית מספק פוטנציאל להרגעת השטח. מאחורי הקלעים נמשך התיאום הביטחוני ולמרות המתיחות בין ישראל והרשות הפלסטינית, המטרה של שני הצדדים היא למנוע הסלמה ביטחונית שלאחריה יהיה קשה מאוד לעצור אותה. את  עומקו של התיאום הביטחוני ניתן ללמוד מכך שגם לאחר שנהרג שוטר פלסטיני מאש צה”ל במהלך הפעילות בג’נין, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נמנעו מהצהרות מתלהמות על ניתוק הקשרים הביטחוניים, ובשטח מתקיים תחקיר של האירוע מצד צה”ל והכוחות הפלסטיניים כאחד.

השבוע האחרון הסתיים ללא הרוגים בצד הישראלי, ולא במעט בשל מזל. פיגועי הדריסה והירי בירושלים, והנס שקרה ללוחם צה”ל בפיגוע הירי בדולב, היו עשויים להסתיים במספר נפגעים גדול יותר, ולהציב אותנו במצב אחר לחלוטין כבר בשבוע החולף. ההערכה היא שחמאס ושאר ארגוני הטרור הפלסטיניים ינסו להשפיע על השטח לכוון פיגועים מאורגנים יותר. שסיכול פיגועים במצב כזה תלוי בעיקר ביכולת המודיעין לאתר ההתארגנות עוד לפני יציאתה לשטח, אך גם ברמת המוכנות של הכוחות המוצבים לאורך צירי התנועה ביו”ש.

לצד מיגור הטרור, על הצד הישראלי להשתדל להימנע מטעויות - וזה מתחיל בשטח, בדרג הטקטי. בקבוקי תבערה עשויים גם להרוג, ובכל זאת, בצה”ל צריכים לתחקר את שני האירועים שבהם נהרגו הפלסטינים שזרקו את בקבוקי התבערה, ולבחון אם לא ניתן לסיים אירועים מסוג זה ללא הרוגים. זאת, אף שמדובר בסיטואציה קרבית מורכבת במיוחד. לשיקול הדעת של הקצונה הבכירה בפיקוד המרכז יהיה משקל גדול בתקופה הקרובה, אבל גם ברמה המדינית יש לצעדי הממשלה חשיבות רבה. למשל, לא למנף את משבר החרם הכלכלי, אלא לנסות לפתור את המצב בלי סיבוכים. כך או כך, השבוע האחרון עמד אומנם בסימן הסלמה ביטחונית, אבל עדיין לא מדובר בגל טרור. מעתה, הרבה תלוי בהתנהלות מושכלת של שני הצדדים.