מספר הקורבנות שמתו כתוצאה מווירוס הקורונה הגיע ל-811, ועבר את מספר הקורבנות שמתו כתוצאה ממגפת הסארס, אשר התפרצה בסין ב-2002 וגבתה את חייהם של 774 בני אדם, כך פורסם היום (ראשון) בתקשורת הסינית. 

מספר החולים עומד על 37,198 בני אדם, כאשר ביממה האחרונה נרשמו תשעה מקרית מוות נוספים, כך לפי נציבות הבריאות העולמית. מהנתונים עולה כי ביממה האחרונה דווח על 2,656 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה, רובם במחוז הוביי. 

עם זאת, מספר המקרים החדשים שזוהו בסין התייצב בימים האחרונה, אולם גורמים בארגון הבריאות העולמי הזהירו כי הוביי עדיין נמצאת בעיצומה של "התפרצות אינטנסיבית של הנגיף".

שלשום הודיע משרד הבריאות בישראל כי הוא מרחיב את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה, ובכלל הרחבה של טווח המדינות שמחייבות לבצע בדיקת מעבדה במקרה של חשש להימצאות הנגיף אצל השבים מהן. בנוסף לסין, מדובר כעת גם בהונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה ומקאו. "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה", נמסר ממשרד הבריאות.

כך, במסגרת ההנחיה הנוכחית, אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת, או לחילופין (או בנוסף) שבמהלך 14 הימים שלפני הופעת התסמינים (חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר) שהה באחת משבע המדינות האמורות - עליו לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתו, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד והימנעות ממגע עם הסובבים אותו, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולהתנהג בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.