בישראל נמשכת ההתגוננות מהנגיף: בהתאם להנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, ולאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר (ראשון), הוחלט לרענן את רשימת המדינות אליהן מומלץ לאזרחים ישראלים שלא לנסוע, אם אין בכך צורך הכרחי. בנוסף לסין, משרד הבריאות ממליץ לישראלים לשקול קיום ביקור בתאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. 

בתוך כך, גורמים במשרד החוץ הגיבו להודעת משרד הבריאות, ומסרו כי "החשש במשרד הבריאות מובן, אך לדעתנו לא נכון להיות הגורם היחידי בעולם שמוציא אזהרת מסע כל כך כוללת, אשר עלולה להביא לפגיעה בקשרים עם אותן מדינות". למעריב נודע כי החלטת משרד הבריאות התקבלה מבלי לקיים התייעצות כלשהי עם משרד החוץ.

"הקריאה של משרד הבריאות היא באמת לשקול, שימו לב, זה לא באותה רמת אזהרה של נסיעה לסין", אמר פרופ' ארנון אפק, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות וכיום סגן מנהל המרכז הרפואי "שיבא". "בראש ובראשונה זה נובע מחוסר ידיעה, אנחנו לא יודעים מה באמת שיעור הנדבקים. המשרד מצא לנכון לנקוט במדיניות מאוד זהירה", הוסיף. "אני חושב שצריך לעקוב אחר הנחיות משרד הבריאות, אף החלטה לא נעשית בשליפה, והכל נעשה בהתייעצות עם מומחים. אנחנו עוברים על הספרות העדכנית, ומבינים שלאט לאט מצטבר עוד ידע סביב המחלה גם בעיתונות הרפואית בסין".

לעומתו, אבי קויפמן, מנהל קשרי לקוחות במרכז למטייל תאילנד, הנמצא כרגע בבנגקוק, סבור כי הבהלה שיצרה אזהרת המסע עולה על המתבקש. "מדובר בהיסטריה מוגזמת שבעיקר מעוררת בהלה. בקרב הציבור בתאילנד אין כרגע התפשטות של הוירוס, אשר אזור התפרצותו במרכז סין - מרחק 5 שעות טיסה מבנגקוק", מסר קויפמן. עוד הוסיף כי "בחורף 2017 הכתה בארה"ב מגיפת שפעת אשר גבתה למעלה מ-65,000 קורבנות. למרות זאת, לא נרשמו ביטולי נסיעות לארה"ב והנושא לא עלה כך לכותרות". 

על פי ההנחיה הרפואית החדשה, אדם אשר בא במגע עם חולה מאומת בנגיף, או שהה באחד מהיעדים שצויינו וב-14 הימים שחלפו מהביקור הופיעו אצלו תסמיני חום, שיעול, קשיי נשימה או תסמין נשימתי דומה, מחוייב להגיע למרפאה או לבית החולים הסמוך לביתו, בתיאום והודעה מראש על הגעתו ותוך כיסוי האף והפה במסכה או בד. כמו כן, יהיה עליו להימנע ממגע עם הסובבים אותו ולא לשהות במרחבים מאוכלסים וסגורים, לרבות תחבורה ציבורית.

כזכור, אמש הודיע משרד הבריאות כי הוא מרחיב את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה, ובכלל הרחבה של טווח המדינות שמחייבות לבצע בדיקת מעבדה במקרה של חשש להימצאות הנגיף אצל השבים מהן. בנוסף לסין, ההנחיות תקפות גם בהונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה ומקאו. "אנו רואים בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה ורק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה", לשון תגובת המשרד.

כמו כן, במשרד הבריאות חידדו את הנהלים הקיימים למלחמה בנגיף, במסגרתם גובשה הוראה לרשות ההגירה והאוכלוסין לסגור מעברים יבשתיים (בדגש על מעבר אלנבי) וימיים לבני אדם שאינם אזרחי או תושבי ישראל, אשר שהו בסין ב-14 הימים טרם הגעתם למעבר הגבול, זאת נוסף לעצירת הטיסות מסין לישראל ערב קודם. בנוגע לאזרחים ישראלים ששהו בסין, ההנחייה נשארה זהה - עליהם לשהות בבידוד ביתי למשך 14 הימים הבאים מחזרתם לארץ.