ראש הממשלה בנימין נתניהו הפסיק להזמין לישיבות הממשלה את הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, כולל לישיבות שנוכחותו של האחרון חיונית בהן. מדובר בישיבות שבהן מאושרות העברות תקציבים, כמו בנושא ההערכות למשבר וירוס הקורונה, תקציבי הישיבות והסיוע לאשקלון.

יודגש כי נוכחותו של מרידור בפגישות אלו הינה כאמור חיונית. בעבר היה מקובל להזמין אותו לישיבות, שלתוצאותיהן ישנן השלכות על תקציב המדינה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בממשלת מעבר.

על פי ההערכות, ההחלטה שלא לזמן את מרידור לישיבות נובעת מחששו של נתניהו כי עמדותיו של הממונה על התקציבים, שיושמעו במהלך הישיבה, יודלפו וייעשה בהן שימוש בתור חומר לתעמולה פוליטית בידי מפלגת כחול לבן. על רקע זה, סירב נתניהו להמשיך את הדיון הסוער שנערך לפני חודש בסוגיית "הנומרטור" והחריגה הצפויה בגירעון בתקציב המדינה.

ההערכה בסביבת נתניהו היא כי הממונה על התקציבים מעורב פוליטית בנעשה מאחורי הקלעים, מה שמטיל ספק בטיב עמדותיו המקצועי. מאידך, גורם בכיר באוצר העריך שהיוזמה לאי־זימון מרידור לישיבות הממשלה מגיעה מצד מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. 

לפי אותו גורם, באב"ד, שיש לו חילוקי דעות מקצועיים חריפים עם מרידור, אינו מעוניין להזמינו לישיבות שבהן הוא משמיע עמדותיו השנויות במחלוקת, כשהוא עצמו (באב"ד) אחראי על ייצוג עמדות האוצר בנושאים תקציביים. 

שר האוצר משה כחלון לא הביע את עמדתו בנושא אי־זימונו של מרידור ולא העניק לו את הגיבוי המקצועי. אמש לא התקבלה תגובת משרד האוצר לפניית "מעריב".