החלטה מעוררת תקווה: בית הדין קבע לפני כעשרה ימים כי מקום עבודה שהתנה קבלת אישה לשורותיו בכך ש"לא תיכנס להריון בשנה הראשונה לעבודתה", ייאלץ לפצות אותה ב־19 אלף שקל, והוסיף כי מדובר ב"אפליה ברורה ובניגוד לחוק". 

הדיון נערך בפני סגן נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, השופט יגאל גלם, ועסק בתביעה שהגישה האישה, אשר התקבלה לעבודה תוך ההתניה, כאמור, שלא תתכנן להיכנס להריון בשנתה הראשונה. המועמדת לעבודה נשאלה על ידי המעסיקה שאלות שונות, כולל "כמה שנים את נשואה?" ו"האם את מתכננת הריון?". הובהר לה במהלך ראיון הקבלה כי אין טעם שתתחיל לעבוד רק לכמה חודשים. יצוין כי בתקופת הראיון הייתה התובעת בעיצומם של טיפולי פוריות, אולם היא לא רצתה להסגיר זאת בראיון.

עו"ד יניב ברוך, שייצג אותה ביחד עם עו"ד גלי זינגר, מנהלת המחלקה המשפטית בשדולת הנשים, הסביר ל"מעריב": "מדובר בתיק עקרוני, שבו לשיטתנו אילצו את התובעת לבחור בין הזכות להורות לבין זכותה להתפרנס. מובן שדבר כזה אינו יכול להתקיים בישראל 2020". עו"ד זינגר הוסיפה: "למעסיקים אסור להפלות נשים, גם לא בשל תכנון עתידי של הריון. האפליה אסורה לא רק בעת ההחלטה אם לקבל נשים לעבודה, אלא גם בתנאי העבודה ובפיטורים". 

בשדולת הנשים החליטו לאחרונה לפתוח במיזם "אל תשאלו", ביחד עם פורום Ladies1st, אשר מאפשר לנשים לדווח באתר השדולה על שאלות מפלות בראיונות. אם מגיעות שלוש פניות על אותו ארגון, מבוצעת פנייה למעסיק בבקשה לרענן נהלים בנושא. "אנחנו מקווים שלצד האכיפה, המיזם הזה יוביל לצמצום ניכר של תופעת השאלות המפלות", הוסיפו עורכי הדין.