חה"כ היבא יזבק מטעם הרשימה המשותפת התראיינה הבוקר (שני) בגל"צ והתייחסה להחלטה לביטול פסילתה על ידי בית משפט העליון בירושלים אמש. "בית המשפט קיבל את ההחלטה הנכונה והצודקת לא לפסול את מועמדותי, אבל בכל זאת, אני מודגאת מהנימוקים ומהלך הרוח של פסק הדין", ציינה חברת הכנסת.

"זו פעם ראשונה שאנחנו מקבלים עמדת מיעוט של 4 שופטים. הייתה הסחפות עם ההתלהמות במצב הפוליטי והאווירה. היועמ"ש היה די ברור שאין שום מקום לפסילה שלי", הוסיפה. בהמשך התייחסה להתבטאויותיה השנויות במחלוקת ואמרה: "יש בידי כולם את מאמרי הדעה שלי, הפוסטים, וגם את ההקשרים בהם הם נכתבו. בעניין של מוגרבי אני אומרת, שיידעו כולם את העמדה המוסרית שלי- אני נגד רצח של ילדים, חפים מפשע, כל אדם שהוא. לא הייתה כל כוונה להסית לאלימות, ההפך הוא הנכון". 

"בתצהיר שלי אמרתי שאנשים תחת כיבוש רשאים לפעול למען שחרורם. בהתאם להחלטות האו"ם ובית המשפט הבינ"ל. אמרתי שאני לא קוראת לשימוש באלימות, נגד לובשי מדים או לא. זו לא הפעילות הפוליטית למענה אני בפוליטיקה. אנחנו בפוליטיקה כדי לקדם שיח ועשייה לא אלימה כלפי איש", הוסיפה יזבק. 

גורמים מכלל הזרמים במערכת הפוליטית הגיבו לביטול פסילתה של ח"כ יזבק. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "כמי שבמשך שנים פיקד והוביל לוחמים בצה״ל אני קובע - אמירותיה של היבא יזבק שמביעות תמיכה בטרוריסטים, היו צריכות להוביל לפסילתה. נכבד את פסיקת בית המשפט שהוא הגורם המוסמך, וכמובן - לעולם לא נשלים עם אמירות הסתה ותמיכה בטרור בכנסת ישראל ונשתמש בכל הכלים שברשותנו בכדי למנוע אותן".

חברת הכנסת תמר זנדברג (העבודה-מרצ-גשר), שלחה מסר למחנה הימין ולפיו "הפסיקה נובעת משיקולים משפטיים ולא פוליטיים. אני קוראת לאנשי הימין לקבל את הכרעת הדין ולשם שינוי לא לפעול במישור הקבוע בו ההסתה נגד הערבים ממשיכה על פי המסורת גם לבית המשפט״.