נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר ביום חמישי בכפר הנוער נירים ונפגש עם נערות ונערים המתגוררים בו. את הנשיא קיבלו הוריו של רס"ל ניר קריצ'מן ז"ל, שעל שמו נקרא הכפר וראשי העמותה. ניר ז"ל נהרג באפריל 2002, במהלך פעולת שייטת 13 בשכם. מפקדו וחבריו ליחידה, החליטו להנציחו בפרויקט ייחודי שמטפח חינוך למצוינות של נוער ישראלי בסיכון גבוה, שנשר, או נמצא בסכנת נשירה, ממסגרות החינוך. 

לרבים מהנערות והנערים, הכפר הוא הזדמנות אחרונה לפני מאסר לאחר שחוו קשיים רבים במהלך חייהם. לוחמי השייטת מאמצים את הכפר ומלווים את החניכים במהלך שהותם בו וגם לאחר גיוסם לצה"ל. 

הנשיא שמע מהחניכים על נסיבות חייהם ועל מה שהוביל אותם אל הכפר- עבירות תקיפה ואלימות קשה, ועבירות רכוש בגלאים צעירים. ביניהם דיבר גם בוגר הכפר, יונה, היום סגן בגדוד הסיור של גבעתי שהכפר היה ההזדמנות האחרונה עבורו לפני מאסר. 

הנשיא ריבלין בכפר הנוער נירים (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
הנשיא ריבלין בכפר הנוער נירים (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

יונה סיפר: ״חודשיים ישבתי בבית מחכה לשמוע שיתנו לי עוד הזדמנות בנירים, אחרי שתקפתי חניך אחר בפנימייה. ההזדמנות שנתנו לי כאן הייתה משנת חיים עבורי. חזרתי לכאן אחרי מסע רגלי מרמת הגולן חזרה לבוסתן הגליל, רק אני ומתנדב שליווה אותי ואז התרחש השינוי. חזרתי לנירים אחר מהמסע הזה ובזכות המקום הזה אני עומד כאן היום", אמר יונה וסיפר בגאווה וסיפוק שבקרוב יתחיל קורס מפקדי פלוגות. 

"אתם עושים פה מלאכה שאין כמותה בחברה הישראלית", אמר הנשיא לאנשי הכפר ופנה להוריו של ניר ז"ל: "אני בטוח שהבן שלכם גאה במפעל שהקמתם, מפעל שדואג לטובת החברה הישראלית. אין לי ספק שאם תהיה בישראל חברה טובה וחזקה כך תראה כל המדינה שלנו. אני פונה אליכם החניכות והחניכים, אתם גיבורים יקרים שלי". אמר הנשיא והוסיף: "אתם הנערות והנערים שנמצאים כאן, מבינים שהמסגרת הזו היא קודם כל עבורכם ובשבילכם. היחידים שיכולים להפוך אתכם לאנשים נהדרים ומובילים בחברה, זה אתם עצמכם והכל נמצא בידיים שלכם".