התחממות בגבול סוריה-טורקיה: כוחות הביטחון הטורקים תקפו ופגעו הערב (שני) בכ-115 יעדים של ממשלת סוריה והרסו כליל 101 מתוכם, כתגובה על פעולת ההרג של חמישה חיילים טורקים במחוז אידליב, הסמוך לגבול בין שתי המדינות. הפיגוע התרחש בבסיס טפטאנז, כשבוע בלבד לאחר ששמונה אנשי צבא טורקיה איבדו את חייהם בהפצצות הצבא הסורי.

בהודעה שנמסרה ממשרד ההגנה הטורקי, נמסר כי הכוחות הטורקים לא יבליגו על המשך ההתקפות מצדה של סוריה. מוקדם יותר, הודיעו הרשויות הטורקיות כי כוחות צבא אסד הרגו חמישה חיילים טורקים, מבין אלפים שנפרסו לאורך הגבול במטרה לסייע לאזרחים העקורים הסורים."פגענו ב-115 מטרות של הממשל הסורי. כמו כן, נמצא כי הושמדו שלושה טנקים, שתי עמדות מרגמה ומסוק צבאי אחד", לשון הודעת המשרד הטורקי.

גם דובר ה-AK, מפלגת השלטון בטורקיה המונהגת ע"י הנשיא ארדואן, התייחס לסוגיית זליגת הפליטים הסורים לטורקיה: "מדינתנו קלטה לתוכה למעלה משלושה וחצי מיליון פליטים סורים, לא נוכל לקלוט פליטים נוספים. אנו ערוכים לפעולה צבאית שתרחיק את צבא אסד מלהתקרב לגבול הטורקי". 

מהודעת דובר נציבות הפליטים של האו"ם עולים מספרים מדאיגים על המתרחש בגבול טורקיה סוריה, באזור אידליב. "מאז תחילת חודש דצמבר, 700 אלף פליטים סוריים נעקרו מביתיהם - קצב של כ-100 אלף גברים, נשים וילדים מדיי שבוע. בין אפריל לאוגוסט עקרו כ-400 אלף איש".