משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי עד כה נבדקו בישראל כ-140 מטופלים שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. עוד נמסר, כי כל התשובות שהתקבלו שליליות וכי לא אובחן בישראל נכון לרגע זה חולה הנושא את הוירוס הקטלני. יחד עם זאת, הנחת העבודה במשרד היא שהנגיף יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה.

לשם כך, משרד הבריאות הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בבית החולים "שיבא" בתל השומר, וכן יכשיר בימים קרובים שלוש מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה, בבתי החולים "סורוקה" בבאר שבע, "הדסה" בירושלים ו"רמב"ם" בחיפה.

בתוך כך, צ'ונג ננשן, מומחה בכיר למחלות זיהומיות בסין, סבור כי הנגיף ייעלם לקראת חודש אפריל. "אני מקווה שעניין הקורונה יהיה מאחורינו בסביבות אפריל", אמר צ'ונג ל"רויטרס" והוסיף כי מספר מקרי ההידבקות החדשים נמצא בירידה בחלק מהמקומות. המומחה, שהתפרסם בעקבות מעורבותו במיגור נגיף הסארס בשנת 2002, מקווה שהחודש יירשם השיא בהדבקה בוירוס ואחריו תחול ירידה.

ריכוז של גז רעיל נמדד בווהאן 

אתמול פורסמו תמונות לוויין שמציגות רמות גבוהות מאוד של דו תחמוצת הגופרית (SO2) בעיר ווהאן שבסין, כך דווח ב-SUN הבריטי.

המדענים סבורים כי ריכוז הגז הרעיל נוצר כתוצאה משריפת פסולת רפואית, דלק ונפט, אולם חלק מן הגולשים ברשת שבדקו את המפות משוכנעים כי זוהי הוכחה לכך שמספר גדול של גופות נשרפו בפאתי העיר.

בתחילת החודש הוחלט בסין כי גופותיהם של תושבים שימותו מן הנגיף יישרפו במקום באופן מיידי, זאת כדי לצמצם את הסיכויים להדבקה.

שירות מזג האוויר הצ'כי מדד ומצא כי רמות דו תחמוצת הגופרית בווהאן עמדו בסך הכל על 1,350 מיקרוגרם במהלך סוף השבוע. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי מסר כי המינון הבטוח הוא 500 מיקרוגרם, כמות קטנה בהרבה מהכמות שנמדדה על ידי השירות הצ'כי. ממשלת בריטניה לעומת זאת טענה כי ריכוז  533 מיקרוגרם נחשב ל"גבוה".

וירוס הקורונה. צילום: רויטרס
וירוס הקורונה. צילום: רויטרס

הרשויות בסין הודיעו רשמית הלילה (בין שני לשלישי) כי מניין הקורבנות שמתו מן הנגיף חצה את ה-1,000 והוא כרגע עומד על 1,016, שמתוכם דווח רק על שני מקרי מוות מחוץ לגבולות המעצמה, אחד בפיליפינים ואחד בהונג קונג. על פי הנתונים שהתפרסמו, מניין הנדבקים בווירוס הוא 42,638.

על פי גורמים ברשויות הבריאות בסין, מתו ביממה האחרונה 108 בני אדם מהנגיף, כאשר מדובר בפעם הראשונה, מאז התגלה הווירוס המסתורי, שמניין הקורבנות היומי עולה מעל ל-100. בנוסף, אושר מקרה ראשון של הדבקות במחלה בעיר סן דייגו שבארה"ב. נכון לעכשיו הווירוס אותר בגופם של מעל 330 בני אדם מחוץ לסין, והוא התפשט ל-25 מדינות שונות, לפחות.

נשיא סין והמזכיר של המפלגה הקומוניסטית השולטת במדינה, שי ג'ינפינג, ביקר את צוותי הרפואה המטפלים בחולים בבירה בייג'ינג, כשהוא עוטה מסיכה על פניו, וחיזק את ידיהם של הרופאים כשאמר כי "אנחנו חייבים לנצח את המגיפה בסופו של דבר".

במקביל להתפשטות הנגיף ברחבי העולם, אותרו 61 חולים נוספים במהלך היממה האחרונה, בין נוסעי ספינת הפאר 'דיימונד פרינסס', המוחזקת בבידוד לאחר שעגנה סמוך לחופי יפן, מה שמעלה את מספר החולים על הסיפון ל-130 בסך הכל. כזכור, על הסיפון נמצאים 3,700 נוסעים, ביניהם מספר אזרחים ישראליים.

כזכור, הנגיף, שזכה לשם 'קורונה', התגלה במהלך החודש שעבר בעיר ווהאן שבמחוז חוביי, שנמצא במרכז-מזרח סין. על פי הנתונים שהתפרסמו הלילה, במחוז שנחשב למוקד ההתפרצות, ישנם 32 אלף בני אדם שנדבקו בנגיף, כאשר הוא גבה את חייהם של 980 תושבי חוביי. שאר תושבי האזור נמצאים בהסגר בבתיהם, כבר מספר שבועות.