בעיתון אל-קודס הפלסטיני דווח היום (שלישי) כי בעקבות פגישה עם המשלחת המצרית, החליטו הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה החליטו על עצירת שיגורי בלוני הנפץ לישראל. מקורות בעזה מסרו כי כבר הועברה הנחיה לכל יחידות הבלונים ברצועה.

מוקדם יותר היום דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר  כי לאחר היעדרות ממושכת חזרה משלחת הביטחון המצרית לעזה. המשלחת, שצמצמה את ביקורה, הגיעה עם מכתבים מאיימים מצד מדינת ישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש להעביר מסר כי אם לא ישוב השקט בדרום, ישראל תכה בחמאס בהסכמה אמריקנית ובינלאומית. מנגד, חמאס הודיע כי אם ישראל תחסל את בכירי הארגון, הדבר יביא למלחמה וחוסר התקדמות בהסדרה יגביר את הלחץ בגבול.

המתיחות בדרום גוברת בשבועות האחרונים, כאשר אתמול בלילה מסר דובר צה"ל כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל, תקפו מספר יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו היו מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור בדרום הרצועה. בצה"ל הבהירו כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול מרצועת עזה לשטח ישראל.

ביום שבת תקפו טנקים של צה"ל שתי עמדות צבאיות של הארגון בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו גם הם בתגובה לירי רקטה משטחי הרצועה לעבר ישראל. הרקטה נחתה באשכול בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או נפגעים. כמו כן, מספר בלוני נפץ אותרו על ידי עובדים זרים בשדה חקלאי במועצה האזורית מרחבים. העובדים, שהגיעו לאחרונה לארץ, מצאו את צרור הבלונים ואספו אותו כאשר החפץ החשוד מחובר אליהם. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.