תקלה אירעה הבוקר (שלישי) באסדת הקידוח לוויתן. תושבי חוף הכרמל והסביבה דיווחו כי התעוררו מקול פיצוץ עז שהרעיד את בתיהם, שמקורו, ככל הנראה, בתקלה במתקן אסדת הגז, הממוקם מול חוף דור.

מחברת "נובל אנרג'י", המובילה בישראל את פיתוח מאגר הגז לוויתן נמסר, כי "בהמשך להליך ההרצה של אסדת לוויתן ארעה במהלך הלילה הפסקת חשמל שחייבה בהתאם לנוהל את העברת הגז הטבעי ללפיד שנועד לכך. לא ארע כל פיצוץ או ארוע חריג אחר. לאחר שנבדקה תקינות כל המערכות חודשה הפקת הגז".

משרד האנרגיה מסר בתגובה, כי "הלילה אירעה נפילת חשמל באסדת לוויתן ותקלה שחייבה את ריקון הגז הטבעי מהאסדה באמצעות שריפתו, בדומה למה שנעשה בכל עת שיש לרוקן את האסדה, אז הלפיד שורף את הגז הטבעי על מנת שלא ייפלט לאוויר. הגז הטבעי הפסיק למספר שעות מ-3:25 וההזרמה התחדשה בשעה 7:45 בבוקר. יש להדגיש כי לא היה כל פיצוץ באסדה. המשרד יתחקר את האירוע מול 'נובל אנרג'י' ויעדכן את הציבור בתוצאות".

יסמין, תושבת קיבוץ מעיין צבי, סיפרה: "התעוררתי מרעם מתגלגל, מאוד חזק, שלא נשמע כמו רעם טבעי. בהתחלה חשבתי שאולי זה משהו של חיל האוויר, אבל אז היה פיצוץ מאוד משמעותי שהבהיר לי מיד שמדובר באסדה. זינקתי לחלון, אנחנו רואים את האסדה מהחלון של הבית, וראיתי באסדה להבה אימתנית ממש, שהאירה את כל השמים והים. זה היה נראה רע, ממש רע. לא בשליטה. השעה היתה 3:40. האסדה הזו מפחידה. מאז שהיא התחילה לעבוד, יש כל הזמן תקלות ותקלות".

בחודש דצמבר הודיע המשרד להגנת הסביבה על סיום הליך הנישוב באסדת הגז. בהצהרה שפרסם המשרד, צויין כי לא נרשמו שינויים משמעותיים באיכות האוויר ברצועת החוף באזור האסדה ומסרו כי אין כעת הוראות מיוחדות לתושבי האזור, לפי דעת מומחים מטעם המשרד.