עשר וחצי שנים אחרי הרצח בברנוער, הוגשו היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב הסכמי פשרה בין משפחות הקורבנות - הנרצחים והפצועים - לבין מדינת ישראל, אגודת הלהט"ב וחברת הביטוח המבטחת אותה – הפניקס, ועיריית תל אביב. על פי ההסכמים, משפחות הנרצחים ניר כץ וליז טרובישי ומשפחות שלושת הפצועים יקבלו סכום כולל של כ-4 מיליון שקלים.

אגודת הלהט"ב תשלם 2.5 מיליון שקלים באמצעות חברת הביטוח הפניקס, ו-750 אלף שקלים באמצעות חברת הביטוח אילון. מדינת ישראל תשלם 680 אלף שקלים. 

עו"ד ענת גינזבורג, המייצגת את המשפחות, אמרה בתגובה להסכמים כי "מדובר בהישג תקדימי והיסטורי. מדינת ישראל, אגודת הלהט"ב ועיריית תל אביב הסכימו לפצות במסגרת הסכם פשרה את משפחות ההרוגים והפצועים באירוע השנאה בברנוער. הפיצוי לא יחזיר לחיים את ההרוגים, אשר נרצחו על לא עוול בכפם, אולם הנחמה היא שיש בו כדי לסייע בשיקום המשפחות והפצועים".

הפשרה נוכחית אינה קשורה לתביעה שהגישה לפני חודשיים אילנה כץ, אמו של ניר ז"ל, נגד המכון לרפואה משפטית ואת משרד הבריאות, לאחר שגילתה שרקמות מגופת בנה נשמרו במכון בלי שדווח על כך. המדינה מצדה, ביקשה לדחות את התביעה על הסף. התביעה היא על סך 1.6 מיליון שקלים. בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, על ידי עו"ד גינזבורג, נכתב כי "לזוועתם של התובעים, הסתבר כי במשך שנים נשמרו במכון רקמות ו/או חלקי גופו של יקירם המנוח אשר נרצח בירי באירוע ה'ברנוער', וזאת מבלי לקבל את הסכמתם ובניגוד לדין, בחוסר תום לב חמור ממדרגה ראשונה, תוך ניצול מצוקתה של המשפחה וגרימת סבל נפשי גדול ועוגמת נפש קשה".

בכתב ההגנה שהוגש על ידי עורכת הדין שרון ואלה מפרקליטות מחוז תל־אביב, מבקשת המדינה מבית המשפט לדחות את התביעה על הסף. המדינה טענה כי "נתיחת גופו של המנוח הייתה פעולה הכרחית ביותר ונערכה על פי אמות המידה המקצועיות והנחוצות, בהתאם לדין ומבלי שנפל כל רבב בהתנהלות הנתבעים. במקרי מוות לא טבעיים הנתיחה נועדה לברר את סיבת המוות ובוצעה רק לאחר שאמו של המנוח נתנה את הסכמתה בכתובים, בגמירות דעת ובחתימתה על טופס בפני נציגי משטרת ישראל".